Barnsadel till storhäst

Medryttarinna

Trådstartare
Finns det någon här som kan tipsa om var man kan hitta barnsadlar avsedda för storhäst, allstå inte ponnysadlar, utan små sadlar avsedda för barn, men gjorda för att ligga på en storhäst?
de används i en del tävlingsklasser i England och Tyskland, t ex sk "ledtygelklass". Men var kan man köpa en sådan sadel?

Det där är en Wintec barnsadel, en "ponnyplatta", finns att köpa på Rideaway. Annars är det väl bara att köpa vilken sadel som helst i liten tumstorlek, så länge den har rätt bomvidd för hästen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 861
Senast: mamman
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 562
Senast: anna_panna
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 167
Senast: lillamy73
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 485
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka