Barns tankebanor

Jillybean

Trådstartare
Kan ibland variera enormt från oss vuxnas, ofta till förtret och frustration men ibland värme och glädje. Lilltjejen (10 i augusti) var ute och lekte på kvällningen. Det finns inga barn i hennes ålder i grannskapet så hon leker ofta ensam och har tidigare visat på en enorm påhittighet och "ganska" väl utvecklad fantasi.

Tittar ut genom fönstret för att kolla vad hon håller på med och möts av denna syn: Hon har bundit fast krattan bakom cykeln med ett hopprep och cyklar frenetiskt fram och tillbaka över gräsmattan! :eek: Hon hade tidigare frågat när vi skulle kratta upp och bränna det gamla gräset och löven (för då kunde vi ju grilla korv samtidigt ;)) och jag sa "en annan dag, jag orkar inte just nu", hade tvättat alla fönster samt hjälpt till att lasta pickupen med en massa skrot som skulle till soptippen så jag var sådär lagom tröttkörd.

Så hon hittade helt enkelt på hur man snabbt och smidigt kunde kratta gräsmattan så man kunde grilla korv! :idea: :rofl:
 
Sv: Barns tankebanor

Smart tjej"

Min dotters tankebanor gick också konstiga vägar en gång när hon som ca 4-5-åring undrade om detta med barn. Jag förklarade efter bästa förmåga, och hon säger då eftertryckligt "Då vill inte jag ha några barn!". Men hon gick tydligen och grunnade på detta, för efter en stund undrade hon "men om man gör så då, och så ringer det på dörren, vad gör man då?" Ja, det kan man fundera över:)
 
Sv: Barns tankebanor

Jag läste fel, läste att hon bundit fast KATTEN bakom cyklen, satt här som :eek: "STACKARS KATT!"
Och när jag läste din sista rad:
Så hon hittade helt enkelt på hur man snabbt och smidigt kunde kratta gräsmattan så man kunde grilla korv! :idea: :rofl:
satt jag ännu mer :eek: tills jag läste texten igen och läste KRATTAN denna gång :rofl:

Inte lätt när man är dum! :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp