Barnpassning hur mycket betalt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MaLiNsMaLiN

Jag ska antagligen börja passa 3 barn 2 på 8 månader och 1 på 3 1/2 år. och jag ska dit idag första gången. Hur mycket kan vara rimligt att ta betalt i timmen utan att det blir för mycket? bussen dit och hem kostar 20 kr (sammanlagt)
 
Sv: Barnpassning hur mycket betalt?

Nå? ingen som vet hur mycket som kan vara rimligt i timmen?
 
Sv: Barnpassning hur mycket betalt?

Det beror väl på om det är svart eller vitt.

Och på vad du förväntas göra.

(du får nog ha mer tålamod än 22 minuter!)
 
Sv: Barnpassning hur mycket betalt?

Tålamodet är det ingen fara med. jag går barn och fritid och är avlastare till en tjej på 5 år som är väldigt krävande.
Går barn och fritid i 3:an.
Men jag vet inte alls vad jag kan föreslå för timlön :/
 
Sv: Barnpassning hur mycket betalt?

Ok, är det vitt så borde det väl finnas nån lista nånstans på timlönen för detta.
 
Sv: Barnpassning hur mycket betalt?

Jag har suttit/sitter barnvakt i fyra olika familjer sedan jag började gymnasiet (fyra år sedan). I de två där jag varit mest regelbundet så får jag hos den ena mellan 50 - 100 kronor i timmen (lite beroende på helg eller vardag och så) och då är det en flicka på 3 år, väldigt snäll och inte alls "krävande" och hennes lillasyster på 8 månader, som ju lägger sig tidigt och därför inte kräver någonting aktivt av mig större delen av tiden, där är det mer "passning" ifall hon vaknar eller så.

I den andra familjen finns fyra barn, idag 7,7,4 och 2 år och där har jag alltid fått 50 kr i timmen, dock avrundat uppåt. Ganska snålt betalt kan jag tycka då det är ETT FULLT SJÅ att hålla koll på dessa- dock helt underbara- vilda barn.

Bägge ställena är svartjobb.

Ullis
 
Sv: Barnpassning hur mycket betalt?

Tålamodet är det ingen fara med. jag går barn och fritid och är avlastare till en tjej på 5 år som är väldigt krävande.
Går barn och fritid i 3:an.
Men jag vet inte alls vad jag kan föreslå för timlön :/

Jag tror ju inte att hon syftade på tålamodet med barn för det måset du ju bara ha. Tror mer det syftades på att du inte hade tålamod att vänta på svar
 
Sv: Barnpassning hur mycket betalt?

Jag betalar 50:- svart för barnvakt, ganska standard. Sedan brukar jag köpa lite godis som jag vet att barnvakten tycker om och se till att det finns mat att värma eller lätt mat att laga. Då gäller det att passa två hyfsat "vilda" men snälla pojkar på 6 och 4 år.
 
Sv: Barnpassning hur mycket betalt?

Jag fick 60 kr i h sist jag vaktade o det var för 5 år sen..

Skulle lätt kräva det, speciellt om föräldrarna vill att man ska vara aktiv och leka o inte bara vakta.
Och def nu om det är 3 små rackare...

Ev lägre summa om det är fler än 10h
 
Sv: Barnpassning hur mycket betalt?

Jag får 60 kr/timmen + ersättning av buss fram och tillbaka 20 kr
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: IngelaH
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
821
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 758
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 909
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp