Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?
Flytta illa kvickt
... Ja du, med tanke på att vi har höga lån, sambon har gamla skulder på grund av ett företag som inte sköttes rätt, och så vidare... Jo just det, väääldigt lätt att flytta illa kvickt... Tycker man inte om barnskrik så får man väl köpa sig ett hus långt ut i skogen, tycker man inte om hästar får man välja bort platser där det finns hästar eller kan komma att finnas hästar inom tio år, samma med barnfamiljer... Om DU själv ligger med kraftiga smärtor som gör att du skriker, förväntar du dig då inte att någon kan komma och knacka på dörren??? Vart är medmänskligheten på väg om man inte ens kan eller vågar knacka på sin grannes dörr och fråga vad som är fel?
Kan för övrigt säga att socialen inte ens tog upp fallet, detta eftersom vi redan har kontakt med dem då de hjälper mig som stöd så att jag ska få sova en dag i veckan och väl visste om problemet. Sockärringen suckade bara åt anmälan och funderade varför folk inte ens vågar fråga längre om de stör sig på barnskrik.. Hyresvärden skulle givetvis inte be oss flytta på grund av detta, han har bett de som ringt att gå och fråga istället då inte heller han vill basunera ut hälsotillstånd för olika familjer i lägenheterna, men ännu har ingen kommit, däremot blev det ett till, anonymt förstås, samtal till socialen och en utskällning till dessa att de inte gör något, när de i själva verket är här en gång i veckan och tar med ungarna ut så jag får sova, vila, tvätta, städa... Det är ingenting jag skäms över, för jag behöver hjälpen eftersom det tär otroligt att vara uppe hela nätterna, så även detta hade kärringjävlarna (vi har bara kärringar som bor här) fått reda på OM de bara hade frågat.
Jag ser dock ingen anledning till att ALLA behöver veta om min familjs hälsotillstånd eller att vi redan har sökt den hjälpen...