Barnet måste somna i sin egen säng

Sv: Barnet måste somna i sin egen säng

Jag tror inte man med bestämdhet kan säga "barn funkar såhär" och sen tro att det är applicerbart på alla.... Det är ju ingen som försöker sig på att "vuxna funkar såhär" och tror att vi alla beter oss likadant, eller hur?

Min egen dotter somnade varje kväll i min famn under hela amningsperioden, och lyftes därefter över till sin egen säng. Och hon sov då alldeles utmärkt - 7-8 timmars sammanhängande sömn från ett par veckors ålder!

Vår son hade rätt svårt att somna, det kvittad eom det var i famnen eller i sin säng. Men OM han somnade i famnen och vi skulle lägga ner honom så vaknade han DIREKT. Helt hopplöst! Så efter ett tag fick vi börja lägga han i sin säng så han somnade där men att vi fanns där hela tiden. Säger inte att han varken sov bättre eller sämre pga det... men han kunde iaf sova vidare eftersom han sov på rätt plats.
Sen det där med att man inte kan väcka en sovande bebis, det har vi heller aldrig upplevt. Lättväckt som bara den. Vi hade ändå oväsen och försökte att inte ta hänsyn till att han sov men det slog ALDRIG fel. Han vaknade jättelätt. Skillnad är det numera då han snart är 2.5 år. Nu är han svårväckt när han väl sover.

Ingen av mina 4 barn har sovit i famnen mer än 20 min (förutom som nyfödda ) utan somnat bäst i sina egna sängar. De 2 små är 1 1/2 och 2 1/2 och ingen somnar i vår säng, då leker de bara.
Den ena ska ha tyst och mörkt, den andra ska ha tänt och gärna tv:n på med öppen dörr. Släcker man så vaknar han.
Tror man ska göra det som funkar för en själv och skita i sk experter :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 731
Senast: Zaria
·
Småbarn Hur gör man för att få sin älskade unge att somna om på natten? Just nu är Elliot vaken minst en timme varje natt. Han somnar snällt i...
Svar
7
· Visningar
1 817
Senast: tomten
·
Småbarn hej hej. Skulle vilja fråga er alla visa där ute en fråga! De är nämligen så att min sambo har en son tillsammans med sit x, sonen är...
Svar
9
· Visningar
1 680
Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 186
Senast: esprit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka