Barnet måste somna i sin egen säng

Mirre

Trådstartare
Hörde en grej igår som jag blev väldigt fundersam över.
Hade en diskussion om hur man får barnen att sova hela natten.
Var en där (en bm för övrigt) som hävdade att man kunde absolut inte bära barnet och lägga det i sängen när det somnat. Gick heller inte att låta det somna i föräldrarnas säng och sedan lyfta över.
Det skulle då väcka barnet och störa dess djupsömn.

Dock somnar Isak i våran säng ofta och sedan är det bara att lyfta över till hans, ge nallen (som eg är ett får) och stoppa om så sover han vidare.
Idag somnade han i sambons knä. Det har aldrig varit några problem.

Vad säger ni om saken?

Sv: Barnet måste somna i sin egen säng

Var en där (en bm för övrigt) som hävdade att man kunde absolut inte bära barnet och lägga det i sängen när det somnat. Gick heller inte att låta det somna i föräldrarnas säng och sedan lyfta över.

Sånt skitsnack!

Man undrar ju om människan alls har egna barn? Håller med, skitsnack! Djupare kan dom ju knappt sova tycker man. Alldeles slappa och trygga i famnen. Sover lugnt vidare i egna sängen.

Stackars mina barn då som inte visste om att deras sömn blev störd:grin:
Kvalificerat skitsnack är vad du hörde:mad:

Skönt att fler tycker som jag:D
Ja vi har aldrig haft några problem med att få Isak att sova vidare.

Just såna saker som sömn och matning och flaska/amning är sånt som inte kan "bevisas". Alltså som att man måste byta blöja när barnet har bajsat t ex, där är nog alla ganska eniga. Så i såna obevisliga saker har alla olika erfarenheter och man får helt enkelt lyssna och ta till sig vad man känner är rätt för en själv och ens barn.

(inte för att mitt barn sover varken i egen säng eller hela nätter men ändå)

Alla mina tre barn har fått somna i min (eller pappans) famn på kvällarna hela första levnadsåret. De har sedan lagts in i sin egen säng och alla tre har tidigt börjat sova hela nätter.

Vi har inte haft några större problem med att få dem att somna själva efter denna tid.

Det låter som någon som inte har egen praktisk erfarenhet. När barnet väl sover är det ju i många fall stört omöjligt att väcka dem, även om man håller dem uppochner i ena foten! Hehe.

Vi lyfter över vår son från vagnen till sängen varje kväll utan problem :idea:

Jösses, dom är ju små individer barnen!! Det är så olika, man måste väl göra det som passar ens egna barn bäst!! Sen kanske det är så att det underlättar vissa grejer om dom lär sig somna i sina egna sängar, men det gör dom ju, när dom själva är redo!!
Vår lilla, 7 månader, somnar gärna i Pappas famn och sen bär jag över henne till sängen, för han lyckas aldrig ;) men i min famn somnar hon inte, däremot kan jag gärna lägga henne i hennes egen säng eller vår och få henne att somna utan problem!! Det kan inte Pappan!! haha, dom små individerna ;)

Det låter som någon som inte har egen praktisk erfarenhet. När barnet väl sover är det ju i många fall stört omöjligt att väcka dem, även om man håller dem uppochner i ena foten! Hehe.

hehe, har du testat?? ;)

Å vad avis jag blir :)
Min dotter, 9 månader, somnar i sin säng jämt. Men knappast hela natten tyvärr, hon vaknar 2-4 gånger, och äter 1-2 gånger. Jag har det motsatta problemet, hon vill INTE sova i knät (eller i vår säng), vilket är jobbigt när vi är borta. Ibland går det, men då bara en liten stund. Lättväckt är hon också :D.
Hur man än gör blir det nog bra i slutändan, if it ain´t broken don´t fix it säger jag. Funkar det för min dotter/familj är det väl rätt för oss helt enkelt.

Ja märker att alla här tycker att det hela var skitsnack...

Då kan jag ju berätta om min dotter som hade sömnproblem hur länge som helst, hon sov hela natten först då vi fick henne att somna i sängen.... så så mycket bullshit var det den bm sa...:cool:

men som andra har sagt, Det är ju högst individuellt!!!:idea:

Jag har aldrig kunnat flytta min dotter sovandes då vaknar hon på en gång.
Så det är nog olika från barn till barn.

Yeah, min son är omöjlig alltså? :D

Han är 9 veckor och sover numera oftast hela natten och det har han börjat göra helt av sig själv. Han somnar i mammas eller pappas famn och sedan lägger vi honom i sängen där han sover vidare.

Barn är individer, de är människor och människor är olika. Det som funkar för en kanske inte funkar för en annan.

Hörde en grej igår som jag blev väldigt fundersam över.
Hade en diskussion om hur man får barnen att sova hela natten.

Vad säger ni om saken?
Jag säger BLAHA BLAHA :grin:. Orkar inte skriva något mer moget och konstruktivt just nu, sorry. Men jag fattar inte varför man ska hålla på och göra omöjliga generaliseringar på det där sättet...

Min dotter sov jätteilla i vår säng, men jag hade henne där i nästan 2 månader, hon vaknade en gång i timmen ca ... samma natt hon hamnade i sin säng sov hon som en stock iallafall 6 timmar i sträck :) Så det är klart att vissa barn sover bättre så, men det är ju olika, man kan inte säga att någon sovlösning är det bästa för alla.

Jag fattar inte att någon ens kan komma på tanken att generalisera så !

Jag måste få ta min granne som exempel. De har fyra barn, de tre första och ffa 3:an kunde sova precis överallt närsomhelst och sov gott utan att bli störd av i princip nånting. Sen kom nummer 4... man skulle ju tro att fjärde barnet borde vara så vant vid "liv och rörelse" att den sov överallt ostört, icke då, denna lilla människa sov enbart i sin säng, försökte man med tex vagn så var det väldigt högljudda protester och inte en chans till sömn. Sin säng och inget annat gällde i många år. Det skulle vara tyst och lugnt, att ens glänta på dörren och se om varelsen sov gjorde att ögonen slogs upp direkt !

Så det är OLIKA.

Liknande trådar

Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 731
Senast: Zaria
·
Småbarn Hur gör man för att få sin älskade unge att somna om på natten? Just nu är Elliot vaken minst en timme varje natt. Han somnar snällt i...
Svar
7
· Visningar
1 817
Senast: tomten
·
Småbarn hej hej. Skulle vilja fråga er alla visa där ute en fråga! De är nämligen så att min sambo har en son tillsammans med sit x, sonen är...
Svar
9
· Visningar
1 680
Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 186
Senast: esprit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka