Barndomsdröm

Silver Girl

Trådstartare
Förra fredagen hade några i personalen satt ihop ett luciatåg. Idag fick jag veta att hon som var Lucia bett att få vara det då hon aldrig fick vara det som barn. Jag tyckte det var ganska häftigt att en kvinna närmare 60 vågade erkänna att hon hade kvar en barndomsdröm och därmed fick den uppfylld.

Har ni några kvarvarande barndomsdrömmar? Skulle ni ta chansen att uppfylla dem (även om det idag kanske är lite fånigt) om möjligheten dök upp?

Själv kan jag inte komma på något speciellt. Jag drömde alltid om en häst, men det har jag haft som vuxen, och det är väl inte enbart något som barn önskar.

Oj barndomsdrömmar, hmm... kommer knappt ihåg dom. Mamma har sagt att jag ville bli bondfru när ja va liten, skulle nog kunna tänka mig att bo på landet och ta hand om ett mindre jordbruk, dock ej på heltid.

Annars vet jag inte, vet jag ville bli lokförare ett tag också, men vågade inte pga att det sägs att en lokförare i snitt upplever ett självmord under sin arbetskarriär (sen finns det säkert dom som inte upplever några och andra fler osv), nu idag är jag lastbilschaufför där risken för olycka är ännu högre. Ångrar ingenting, känns som det är roligare att köra lastbil än ett tåg, känns som tåget skulle kunna bli lite ensamt beroende på vad man kör.

Min första barndomsdröm som aldrig slog in var att få en lillebror. Men nu har jag byggt en lillebror alldeles själv, så på sätt och vis blev det verkligt.

Min andra dröm var att köpa loss älsklingshästen från ridskolan. Jag pantade burkar, slet som ett djur och lyckades. Vi fick 20 år tillsammans.

Sen har jag alltid drömt om att flytta till en egen gård med massor av djur som får leva för sin egen skull. Den drömmen skulle jag absolut fortfarande vilja uppleva om jag fick chansen :love:

Som liten drömde jag om att ha ett hem där jag kände mig välkommen och hemma, ett hem där harmoni råder. Jag drömde också om ett vitt hus och ett vitt stall som var mitt alldeles egna. Jag drömde om att ha egna hästar och en hund! De drömmarna har jag uppfyllt allihop :love:

Usch det där med att inte få vara Lucia tar mig tillbaka till skolan och att man själv heller aldrig fick bli Lucia 😟 Vi hade alltid röstning, även i lågstadiet, och det var ju bara de allra sötaste tjejerna som blev valda. Jag, som inte var sådär supersöt utan hade ett mer "vanligt" utseende, hade ingen chans och det visste man. Jag kommer ihåg att jag var lite ledsen för det som barn. (Inte ledsen för mitt utseende, det var jag ganska nöjd med, utan det faktum att jag aldrig blev Lucia). Nåväl, nog om det.

Min barndomsdröm var att få en hund och en häst. Hund skaffade vi när jag var 11 så den gick i uppfyllelse ☺🐶 Någon häst har jag dock aldrig ägt, även om jag hoppas det blir ändring på det så småningom 🐴 En annan dröm jag hade som liten var att ha en storasyster. Jag är själv storasyster och tyckte att det verkade så häftigt att ha ett äldre syskon att se upp till. Men nu i vuxen ålder bryr jag mig inte. Jag har en fantastisk lillasyster istället! :banana:

Jag har sedan jag var runt 10 år drömt om att bo på landet. Den drömmen har jag sedan dess klurat och funderat på. Och en dag hoppas jag att den slår in :)

Annars ville jag bli barnmorska men valde att bli lärare istället. Skulle fortfarande kunna tänka mig att jobba som det men väljer nog att utbilda mig vidare som lärare istället.

Min dröm var alltid ett litet hus med gård och stall där jag kunde ha häst. Jag har levt drömmen i tio år.
Det jag inte tänkte på var att att man inte får behålla sin häst för evigt så just nu består hästflocken av två småshettisar. Det kommer nog en stor snart nog :D
80251151_484234592298223_7443761765210390528_n.webp

Förra fredagen hade några i personalen satt ihop ett luciatåg. Idag fick jag veta att hon som var Lucia bett att få vara det då hon aldrig fick vara det som barn. Jag tyckte det var ganska häftigt att en kvinna närmare 60 vågade erkänna att hon hade kvar en barndomsdröm och därmed fick den uppfylld.

Har ni några kvarvarande barndomsdrömmar? Skulle ni ta chansen att uppfylla dem (även om det idag kanske är lite fånigt) om möjligheten dök upp?

Själv kan jag inte komma på något speciellt. Jag drömde alltid om en häst, men det har jag haft som vuxen, och det är väl inte enbart något som barn önskar.
Jag tog ledigt i 3 månader och satt med min första valpkull typ dygnet runt. Det var verkligen en barndomsdröm!

Jag minns att jag som barn ritade egna stall och placerade hästar däri , av olika raser och storlekar. På sätt och vis har den drömmen gått i uppfyllelse då jag genom åren ägt många olika raser. Allt från Shetland, welsh, arab, fullblod, frieser och criollo, svenskt halvblod så klart. Har inte ägt någon Clydesdale än men kanske någon gång i framtiden 🥰 . Annars får det vara en dröm.

Lucia- det hade varit roligt att få vara någon gång i livet.

Jag ville bli veterinär, men gav upp det på gymnasiet. Jag kommer dock ha möjlighet att jobba med djurskydd om jag vill efter min utbildning, så det är inte alltför långt ifrån.
Sen ville jag ha en häst och jag har hunnit äga fyra stycken, så den blev absolut uppfylld! :)

Som liten drömde om att bo på våran gård när jag blev stor. Föräldrarna skilde dock sej och gården såldes.

Sen drömde jag om att köpa det och göra det till mitt när jag hade hästen inhyrd där i tjugoårsåldern.

Sen köpte vi det🥰

Jag har alltid drömt om att få prova köra travhäst. Något som säkert kommer förbli en dröm, men men. En sån där grej jag verkligen skulle vilja göra 🙃

Jag fick alltid vara Lucia o hatade det, trots näsduk under kronan fick jag alltid stearin i håret, typ omöjligt att bli av med. Jag var väldigt håröm o hatade alla som höll på med mitt hår.

Jag var alltid avundsjuk på dom som gick på simskola och fick olika märken att sätta upp så en sån där sköld på väggen. Än idag kan jag känna att jag skulle vilja ha baddaren och allt vad dom hette. Inte riktigt prio att förverkliga detta, men hade någon ordnat det och gett mig chansen så hade jag kört!
Märklig dröm kanske, simma kan jag ju ändå. Men det är något som tilltalar mig med att få märken som bevis på prestation?! :D

Min största dröm som barn var att någon (förutom familjen) skulle gilla mig för den jag är. Jag hade det rätt kämpigt som barn med mobbning och utfrysning.

Idag har jag världens bästa man som älskar mig trots alla mina brister och fel. :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur