Barn som rider

Sv: Barn som rider

ARRRGGGH :eek: Det där var GULLIGT !!! :love: :love: :love: (och vilket söt skimmelskäck :o )

Mitt problem här vad gäller organiserad ridning är att det finns i princip inte alternativ i vår byhåla utan man ska vara glad om man kan köa in i någon grupp öht. De flesta lektioner för barn är dessutom dagtid när mammor jobbar :p De grupper som kan vara aktuella för Vidar är ju i första hand på ridskolan som lånat våra gammelhästar, nu finns ju fler hästar där så kanske kan man knö in ett barn till ;). Men det är bara tjejer som hållit på ett tag i gruppen.

Det är ju precis som du säger att huvudsaken är ju att man inte dödar intresset. Vidar ÄÄÄÄLSKAR sina hästar och pratar om dem varje dag. Det vore ju roligt om han kunde känna att det var givande att rida dem också och inte bara ett nytt "måste".
 
Sv: Barn som rider

Frågan är väl kanske om Vidar verkligen behöver gå på lektions ridning, utan om någon utom stående kan var "ridlärare" lite när det passar? Nu är Elin bara fyra än så länge men jag har avvaktat ett tag med ridskola just för hon orkar och klarar inte att dels lyssna på lärare, rida hästen och titta på de andra... Hon går just nu på plask och lek och hon är slut efter den halvtimmen...
 
Sv: Barn som rider

Nja än så länge klagar han inte på mig som ridlärare, utan det är mer att han gillar att göra saker i grupp med andra barn, det blir roligare då.

Iofs kan jag ju sno med mig ett barn till och ha egna "lektioner" med dem nu när vi ha tillgång till ridbana :idea:

Förut har jag haft med mig en handhäst, och då går ju båda våra ridhästar åt så då blir det ju bara han och jag.
 
Sv: Barn som rider

Nja än så länge klagar han inte på mig som ridlärare, utan det är mer att han gillar att göra saker i grupp med andra barn, det blir roligare då.

Iofs kan jag ju sno med mig ett barn till och ha egna "lektioner" med dem nu när vi ha tillgång till ridbana :idea:

Förut har jag haft med mig en handhäst, och då går ju båda våra ridhästar åt så då blir det ju bara han och jag.

Ja det blir en helt annan sak att göra saker i grupp. Det blir en social grej och de inspirerar varandra. Ridläraren ni ser på filmen hade tidigare individuella lektioner, men sa att förutom att hans dagar blev väldigt splittrade så var barnen mer rädda. I grupp vill alla göra det de andra gör.

Men det är väl en jättebra idé att "sno" nåns unge. Om det är en annan hästvan förälder kanske ni kan turas om att hålla lektion. :idea:
 
Sv: Barn som rider

ARRRGGGH :eek: Det där var GULLIGT !!! :love: :love: :love: (och vilket söt skimmelskäck :o )

Ja visst är hon söt, lilla Dukesita.:love:
Och precis som de flesta av ponnyerna F har (20 stycken) så har hon även ett underbart temperament.
Och nu har han betäckt de flesta stona med en underbart vacker liten minishettis han köpte förra året (tyvärr lite för liten för alla tuffa barn att rida in, longeras med sadel och sandsäckar).
Två föl har redan fötts, jag tror jag måste ta bilder på dem och lägga ut för det är SÅÅÅ söta.
 
Sv: Barn som rider

Nja än så länge klagar han inte på mig som ridlärare, utan det är mer att han gillar att göra saker i grupp med andra barn, det blir roligare då.

Iofs kan jag ju sno med mig ett barn till och ha egna "lektioner" med dem nu när vi ha tillgång till ridbana :idea:

Förut har jag haft med mig en handhäst, och då går ju båda våra ridhästar åt så då blir det ju bara han och jag.

Ja det är klart att barn är olika, Elin är ju ganska så försiktig så i en grupp så är det viktigt att ledaren ser henne för hon tar inte för sig förrens efter ett långt tag... Hon gör det hon blir tillsagd, men hon vågar inte inte fråga om hon inte förstår.. Men är hon ensam med ledare så är hon väldigt frågvis och vill veta mera osv.

Och jag själv är urusel som lärare till ialla fall Elin... Andras ungar har jag enormt tålamod med, men med mina egna blir jag jättefrusterad när de inte lyssnar, eller inte förstår. Helt och hållet mitt problem, men jag vill inte förstöra det roliga med hästar så jag håller mig undan...
 
Sv: Barn som rider

Här är kort på min duktiga tjej på läger förra sommaren, då bara 6 år!!
Jahaja.jpg


Ryttare.jpg


Emilarider.jpg
 
Sv: Barn som rider

Så här såg min yngsta dotter ut när hon red som liten. På bilden är hon 3-4 år och ponnyn är 6 år.
pelle1.jpg
 
Sv: Barn som rider

*lånar*

Här är en bild på min 4-åriga dotter från i somras när de hade "hoppträning":love:

100_0829.jpg
 
Sv: Barn som rider

Hmm.. tror inte bilderna syns så jag försöker igen!
4783987.jpg

4783984.jpg

4783985.jpg
 
Sv: Barn som rider

*lånar*

Här är en bild på min 4-åriga dotter från i somras när de hade "hoppträning":love:

100_0829.jpg

Det var tufft!

Synd att jag inte har några bilder på min lillasyster när hon var 4 (eller kanske 5) år. Vi fick då låna en söt, snäll, svart shettis som vi storasystrar satte på rosa vojlock, rosa benlindor, rosa nosludd och så hejade vi på lillasyster som såklart skulle hoppa på klubbtävlingarna för de var SÅ söta tillsammans.
 
Sv: Barn som rider

Det här är inte min son, utan en kille jag brukar tävla mot! Han är bara 9 år och jag tycker det är synd att han inte får chansen att rida ponny:
litenkille.jpg
 
Sv: Barn som rider

Lia är tre år och rider själv i skritt på lilla shettisen och travar och rider lätt. Hon har även testat galoppera på den lilla svarta. Till helgen tar vi hem den första egna ponnyn. Det blir en liten utmaning även för mig. Jag har hållit på med hästar i 20 år och har haft egen häst och tycker att vi ska klara av en ponny. Hon kan mer än vad man tror Lia alltså. blir impad varje dag.
 
Sv: Barn som rider

*kl*

Så här tränar jag mina barn till en början... :D
4797062.jpg



Sen blir det så här...

4797064.jpg


4797063.jpg



Hur får man förresten bilderna synliga direkt i tråden?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Barn som rider

Underbart att se alla små barn som rider så duktigt.
Alazzi: Kul att hon har möjlighet att tävla! Sött!

Så här tränar jag mina barn till en början... :D
4797062.jpg
Kul idé att "leka" rida hemma. Min son "lärde sig" simma i soffan när han var drygt ett och var lite vattenrädd trots kontinuerlig babysim.
Hur får man förresten bilderna synliga direkt i tråden?
Man klickar på "bergslandskapet ovan och skriver in adressen så här:
4797064.jpg

Härlig man och färg ponnyn hade:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Barn som rider

Hrm, synd att vi inte bor närmare varandra.
Arvid och Vidar hade gillat att rida tillsammans. Jag är också rädd för att Arvid kommer att tröttna på ridningen.

Jag har gjort som du funderar på. Två tjejer kommer till mig och rider en gång i veckan och Arvid är med på lektionen. Men hittils har han bara spelat pajas och skall tölta hela tiden. Sista gången lugnade han ned sig ngt.

/Åsa
 
Sv: Barn som rider

4798265.jpg

Här är min dotter på Nemo, dom väntar på att få komma in i ridhuset på lektion....
1644112.jpg

Här är min dotter på Frallan..... Världens goaste shettis :love:
 
Sv: Barn som rider

Det är Ella, 3 år som rider på bilden :) Hon har en ridhjälm som sitter som en smäck på hennes lilla huvud, det är inte jofa utan ngt... pro lite.

6 åringen skrittar själv och travar i lina

Bild på minsta och shettisen:


love_ella.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 731
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 372
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp