Barn som rider

Sv: Barn som rider

Mina fyra barn 13,12,9 och 5 år rider allihop :) 13 och 9-åringen är kababla att rida i tre gångarter,12-åringen som är gravt handikappad leds och femåringen springer jag bredvid i skritt och trav och halvleder :)
har tyvärr bara bilder på 12-åringen som åker på Måntroll (stallets 16-åriga hingst) i datorn:
3911206.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Barn som rider

har tyvärr bara bilder på 12-åringen som åker på Måntroll (stallets 16-åriga hingst) i datorn:
3911206.jpg
Lånar tråden lite. Kan det hända att Måntroll är en kallblodstravare e. Troll Jahn? Han är väldigt lik honom
 
Sv: Barn som rider

Jopp,det kan tänkas :) Han är e:Troll Jahn u: Månita
 
Sv: Barn som rider

Har träffat många efter honom med ett trevligt psyke och den enda som jag gillar mer var Pål Best (fast det beror nog för att jag skött honom och många avkommor :d ). Fast de hästarna brukar ha lite mer ego än de Troll jahn avkommor jag träffat genom åren.
 
Sv: Barn som rider

Vi har ju fått en liten kille som är allergisk mot hästar, så vi kommer att hålla honom borta ett tag till från hästryggen.

Men när vi var på solvalla senast kunde jag inte hålla mig, som gammal ponnytravkusk tyckte jag att han skulle få prova på att åka efter häst och han älskade det. Men reaktionen lät ju inte vänta på sig. Han blev alldeles röd i hela ansiktet pga allergener.

Så nu får allt mamma lugna sig lite grann. (vill vill att han ska kunna hantera djur)

php7hb3i9.jpg
 
Sv: Barn som rider

Hade jag råd skulle jag mer än gärna köpa Askur.
Men jag har ingen flock och bara en pytteliten skrutt-gård med plats för 2 hästar.

Och jag minns ännu galoppen :bump: och satt o funderade hur det skulle gå för Vidar i sådana fall.
 
Sv: Barn som rider

Jag har en hel flock ston och nästan en egen gård. Stora härliga sommarhagar som funkar kanon till en hingst med sina ston.

Men det viktigaste saknas.....:devil: ... pengar!
Ack dessa sköna pengar :angel:
 
Sv: Barn som rider

Vi har ju fått en liten kille som är allergisk mot hästar, så vi kommer att hålla honom borta ett tag till från hästryggen.

Men när vi var på solvalla senast kunde jag inte hålla mig, som gammal ponnytravkusk tyckte jag att han skulle få prova på att åka efter häst och han älskade det. Men reaktionen lät ju inte vänta på sig. Han blev alldeles röd i hela ansiktet pga allergener.

Så nu får allt mamma lugna sig lite grann. (vill vill att han ska kunna hantera djur)

php7hb3i9.jpg

Det låer verkligen jobbigt att han är allergisk. Håller man själv på med djur och gjort så hela sitt liv vill man ju så gärna ge dem den erfarenheten.
Får hoppas att ni kan gå lugnt fram så att han klarar det en dag, lycka till!
 
Sv: Barn som rider

Ja visst är det jobbigt, men samtidigt nyttigt för mig att ta en stor paus från hästarna. De går ju alltid att plocka upp på minisemestrar och sånt.

Jag känner att all den tid som jag la ner på hästarna, när jag bodde på gotland, den finns inte här i dagens Sthlm. Jag vill ju vara med min familj ochså.

Så sen när jag blir pensionär och har gått om tid ska jag plocka upp körningen igen:)
 
Sv: Barn som rider

Hade jag råd skulle jag mer än gärna köpa Askur.
Men jag har ingen flock och bara en pytteliten skrutt-gård med plats för 2 hästar.

Och jag minns ännu galoppen :bump: och satt o funderade hur det skulle gå för Vidar i sådana fall.

Jag har inga problem med att behålla Askur som barnhäst om jag kan hitta ett ställe nära oss att ha honom på. Jag skiter i om det är för "dyrt", ett så bra barnlynne är värt vad som helst :bow: Men det är ju just det där med gången, att man åker av i trav och galopp som ur en katapult :p En barnhäst ska kanske ha lite mer markbunden gång :crazy: Och mitt bäcken likaså :o

Det vore ju roligare för Askur att ha ett mer fullvärdigt liv med en flock och en lite större ryttare.
 
Sv: Barn som rider

min dottrer har ridit sin shettis men det tar ett tag innan hon kan rida riktigt hi hi hon är 7mån:love:
 
Sv: Barn som rider

*kl*
Här är en bild från i lördags när dottern fick rida ut för första gången.
143640130-M.jpg


Det är hennes instruktör som rider utan hjälm. Det är standard tyvärr i Tyskland där vi bor. Dottern har både hjälm och säkerhetsväst och jag personligen rider också alltid med hjälm.
 
Sv: Barn som rider

Nytt försök att få bilden att synas!
Min pojke, då 6 år.

9185152.jpg
 
Sv: Barn som rider

Det är kul att barnen rider o älskar hästar men snälla tänk på att hjälmarna är gjorda till olika saker.Ridhjälm till allt som har med hästar att göra. om det så gäller körning eller vad det är. Cykelhjälmen ska vara på vid cykling o inget annat...... Mvh Silvette
 
Sv: Barn som rider

Visst är det så, men samtidigt så tycker jag att det är viktigare att hjälmen passar bra på barnets huvud än att den är för ridning.
Min dotter började rida vid 2½-årsåldern och jag kunde då välja mellan att använda en för stor ridhjälm eller en cykelhjälm... för mig var valet lätt! Flickan red inte själv, hoppade och galopperade inte, så risken för några höghastighetsavfallningar i terrängen var mycket liten. Ett barn som har en för stor ridhjälm på huvudet kan få alvarliga skador på nacken om man har otur... eller göra illa näsan när hjämen åker ner över ögonen! :D
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 596
Senast: Sesca
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 439
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp