Barn som rider

Sv: Barn som rider

Hrm, synd att vi inte bor närmare varandra.
Arvid och Vidar hade gillat att rida tillsammans. Jag är också rädd för att Arvid kommer att tröttna på ridningen.

Jag har gjort som du funderar på. Två tjejer kommer till mig och rider en gång i veckan och Arvid är med på lektionen. Men hittils har han bara spelat pajas och skall tölta hela tiden. Sista gången lugnade han ned sig ngt.

/Åsa

Ja det hade varit fränt !

Det var jättebra när Vidar red ihop med sin "storasyster" Lina (som tyvärr bor 25 mil bort) för då gick det ju att spela med lite när han ville "vinna" och rejsa på med Svarten :p

Två lika vilda 5-6åringar vet jag inte om det är så lyckat, iofs lyder väl pållarna MIG men då blir väl den lilla ryttaren säkert sur istället :cool:

Nu saknas det TID bara - fy vad trist det är med mörka kvällar :(
 
Sv: Barn som rider

Knapplån...

Min 10-årige son har ridit "hela sitt liv", riktigt organiserat ett par år på ridskola, annars hemma.

Här är några bilder:
Dr%20Alban%20o%20Martin-00.jpg

3½ år på dartmoorponnyn Dr Alban "Totte" (kat B)

Kalle%20riden%203-04.jpg

7½ år på minishetlandshingsten Fridhems Kalle RS 410 (84 cm)

Peggy%20o%20Martin040829.jpg

8 år med New forest-stoet Priory Miss Ellie "Peggy" (kat C)

Martin_Ture-050408.jpg

Snart 9 år på ridskolehästen Ture (ca 160 cm)

Dizney4_web-06.jpg

10 år, nu i somras, börjar äntligen växa i Dizney (kat C)

Denitha_Martin060527.jpg

10 år, med sin egen ponny Denitha (kat C)

Hlsn Helena
 
Sv: Barn som rider

Jätte sött!! :love:
Söta ponnyer oxå. Vad är de för ras på dem?

Menar du ponnyn som min son rider? Och de andra på lektionen? Ja vi bor i Bolivia och stamtavlor för ingen register på, de flesta hästar och ponnyer köps "per kilo" från Argentina.
 
Sv: Barn som rider

kl*

Min systers unge rider på min Bulten:

2674981.jpg

2674986.jpg


det gick så fort så hjälmen kasade ner:
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_1/02670000-02679999/640x480/2675035.jpg?0

Jonathan är 5 i år, och rider sådär lite när han vill det, rider på allt från shettisar till storhästar och är inte rädd för hästar alls, han tvekar inte att gå rakt fram till en häst på 170 och hålla den eller bara klappa eller vilja sitta på den, på gott och ont..
 
Sv: Barn som rider

*kl*

Gud vad söta alla är - både två- och fyrbenta :love:

Här är dagsfärska på Vidar 5 år och Askur 17½ år:

vidaraskurhage.jpg
vidaraskurs.jpg
vidaraskur.jpg
vidaraskurskogf.jpg
vidaraskurskog.jpg

vidaraskurvolt.jpg
 
Sv: Barn som rider

kl


Himmel vad söta alla är:love:
Jag längtar tills lillan blir lite större så hon kan rida hon me:)
 
Sv: Barn som rider

Här kommer lite bilder med min systerson 3 år. Hästen är mitt blivande sto som även lillkillen blir delägare i. Stoet är inte vad folk tänker på som barnhäst (mkt ranghög, hjärna och egen vilja) men har ett hjärta av guld. En gång så var syrran på dåligt humör och pojken busig men när syrran fräste något åt pojken så slet sig stoet från mig och gick fram till syrran helt lugnt. Ställde sig mellan pojken och syrran och tittade strängt på henne.

Bilderna är i våras innan stoet ställdes av inför fölet. Bilderna är från första gången vi red utan någon ledde.

Har lånat ett annat sto under sommaren och ridit med pojken framför mig i alla gångarter (tom pass när lillkillen fick tag på tyglarna i galoppen :D )

19-feb-2006-006.jpg
19-feb-2006-017.jpg


Här är även en liten videosnutt fån samma tillfälle

 
Sv: Barn som rider

Såg att jag glömt att skriva att den sista bilden med videon är en länk. Bara att klicka så kommer man dit.

Är helt fascinerad över hur de flesta hästara anpassar sig efter barnen. Jag håller till hos de som äger 1a klass hingsten Faldur och min systerson är och hjälper mig i stallet. Redan förra sommaren när pojken var 2 år så tog han ut och in hingsten från hagen. Hade själv oxå ett grimskaft men behövde aldrig hjälpa till.

Det var verkligen en härlig bild med Vidar och Askur med bara nosgrimman.
 
Sv: Barn som rider

Vilka underbara bilder på alla söta barn som rider ;)
 
Sv: Barn som rider

Det var verkligen en härlig bild med Vidar och Askur med bara nosgrimman.


Man kan ju inte låta barn som övar sig dra i MUNNEN på hästarna ;)

Dessutom illustrerar det rätt bra att vi ofta tränsar slentrianmässigt i onödan. Det behövs egentligen varken TYNGD, eller BETT för att få en häst att gå i OK form !

vidaraskurcoolfl.jpg
vidaraskurvägframcooll2.jpg
 
Sv: Barn som rider

Skönt att du fick upp ungen på en hanterbar ridponny till slut:cool:

(Hade missat ett par passningar i den här tråden;) )
 
Sv: Barn som rider

...och nu till mitt dilemma som bla mandalaki kan hjälpa mig med:

Det är väl lite overkill att behålla en fin dyrbar avelshingst som just barnridponny för att man inte hittar något snällare?

Han har för stora gångarter också, JAG sitter ju knappt kvar i galoppen :o Vidar sitter ju bra i tölt men han ska ju lära sig att trava och galoppera också och då åker 19 kg KATAPULT :cool:

Egentligen bryr jag mig inte om PENGARNA utan att hingsten får ett sällsynt tråkigt liv ensam i en hage hos mig - han borde göra och inte bära barn, få gå i en flock och ridas fullt ut i tio år till :crazy:

Hur löser man det med barns ridning/hästar när man inte bor på en gård?
 
Sv: Barn som rider

Vilken fiiin bild! :bow:
Tänk att man hoppas på att ens barn blir intresserade av att rida!
 
Sv: Barn som rider

När jag och rackarungen red pass så var det i grimma + barbacka i paddocken på en ej passtränad häst :d .

Tycker oxå vi betslar upp i onödan och älskar att rida bettlöst. Gillar att rida i remontnosgrimma men bör nog få någon att göra ett som är gjort för att ridas med för frågan om de håller i längden.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 374
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp