Barn som rider

Sv: Barn som rider

Här är min lilla plutta :love:
6805d41f.jpg
 
Sv: Barn som rider

Lina har ridet sedan hon var ca 1½ år.
Det blir bara någon gång i månaden
(inte mitt barn och hennes mamma gillar inte att hon gör något "smutsigt")
1160%20nya%20medryttaren.jpg

Kanske lite väl stor häst men det fungerar väldigt bra faktiskt. :love:
 
Sv: Barn som rider

Toriryttaren skrev:
Lina har ridet sedan hon var ca 1½ år.
Det blir bara någon gång i månaden
(inte mitt barn och hennes mamma gillar inte att hon gör något "smutsigt")
1160%20nya%20medryttaren.jpg

Kanske lite väl stor häst men det fungerar väldigt bra faktiskt. :love:

Tur att hon har dig så hon får smutsa ner sig i bland ;)
Smutsiga barn är lyckliga barn.
Hon såg verkligen ut att trivas högt däruppe
 
Sv: Barn som rider

Ursäkta Bangsi, jag måste bara fråga var du köpt den bedårande sadeln??
 
Sv: Barn som rider

vendelay skrev:
Fina bilder!
ursäkta lite OT men jag måste fråga:
Vågar man verkligen låta en så ung ryttarinna använda pessoa-bett? :crazy: Vet själv att man inte var den stadigaste och mjukaste i handen när jag var så ung.

Om du kollar på bilderna så ser du att hon har mjuka händer (eller glappande tyglar :p) Han blir alldeles för stark för henne med ett vanligt bett. Det är en klar fördel om man får stopp på ponnyn om han får för sig att ta en liten galopp... Han är skit stark, jag kan knappt hålla honom då jag kör med vanligt tränsbett... så det handlar väl egentligen om säkerhet! Vilket borde gå i första hand...
 
Sv: Barn som rider

**Lånar knapp**

Min son är 15 månader. Han har ridit nästan hela sitt liv med mammas eller pappas trygga händer som håller honom fast.

Här är en liten bild när han rider sin "egna" lilla ponny. :love:
rida1b.jpg


// Anna
 
Sv: Barn som rider

Lina 7 år rider för 3:e gången i sitt liv:

JPDMRMIRHPQOI.jpg


Travar över bommar:
JPDMQRQNJQHPO.jpg


JPDOHNOSCQJPO.jpg


Johannes 10 år (har bara ridit (=åkt) kanske ett 10- tal gånger på islandshäst) hoppar för tredje gången i sitt liv:
JPDMQRORFPCNO.jpg
 
Sv: Barn som rider

Hej!
Ja visst är sadeln söt.
Men tyvärr vet jag inte vart den är köpt. Arvid fick den i dopgåva av mina "hästvänner".

/Åsa
 
Sv: Barn som rider

Hjälmar är ett problem. Har en Jofa 52 som nu är för stor för Nathalie och för liten för Lucas. Han kommer få ha en 55 med mössa under nu. Kanske 52an funkar med mössa under för Nathalie, vi får se.

Nathalies premiärtur:

050405-024.jpg


Här är Lucas i trav:

050405-020.jpg


Och så på lite större häst:

041219-111-2.jpg


Han har fått låna ett russ och rida med sadel och då jäklar blev han mycket modigare. Vill styra själv och trava hela tiden. Himla kul, så det ska vi göra mer.
 
Sv: Barn som rider

Dottern som ridit sen hon kunde hänga i Babybjörnselen. Rider och har tävlat min vbltravare i 30cm hoppning (trav mellan hindren, skritt över dem) från hon var 3 år Glömmer ofta banan efter 3:e hindret hör man " Mamma vart ska jag!???" :rofl:
Hon har nu fått en liten Bponny på 13 år. Ponny är ju ponny och travaren är lättare för henne att rida men ponnyn kan hon gallopera med. Hon blev lite bränd av förra foderponnyn som slängde av henne istort sett varje tur men det börjar släppa nu när hon har Benny. Jag är så rädd att hon ska tröttna så hon får rida helt på sina villkor och jag skulle aldrig tvinga henne att vare sig rida eller göra något till häst som hon kände sig osäker på. Hon tycker det är kul med drressyr med Benny men har kort tålamod och tror hon är världsmästare så man får passa lite när de skäller på hästen när det är de som gjort fel. Tycker oxå det är svårt att veta hur mycket man kan begära av dem utbildningsmässigt.
Här är Emma och Almnäs Benny målet är en kür dressyrtävlibngg i höst och 30cm hoppning till jul.
bennyemma.jpg
 
Sv: Barn som rider

Här är min äldsta dotter på fyra år. Den yngsta (som inte är med på bild) är 2,5 år. Båda rider, den äldsta ÄLSKAR att rida den andra att sköta. De satt väl på när de var ett halvår eller så, så fick dem sitta själva så fort de kunde hålla sej kvar. Pytteridhjälmar har inte varit några problem. Den minsta vi har tror jag är 48 cm. Mindre huvud har de inte när de kan börja sitta på häst.
http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id733895.html
http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id733922.html
 
Sv: Barn som rider

66079657-M.jpg


Lägger ut en till. Klaga inte på betslingen på ponnyn, inte jag som bestämmer.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 731
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 372
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp