Barn som onanerar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

YorkWann

Trådstartare
Erfarenheter?

Små barn alltså, 2,5 - 5 år ca.


Jag har haft den här approchen; "Jag vet att du tycker det är skönt och avslappnande att göra så nu, men här gör vi inte det, utan det är något man gör hemma eller själv.... osv.... "

Tycker detta är jättesvårt, att inte skuldbelägga osv.

Föräldrarna är införstådda med problemet och deras lösning har blivit mutor, "gör du inte så på fsk får du en barbie etc" Grejen är ju att det håller tills barbien kommer, sen börjas det igen :crazy:

Bvc är kontaktat och de skulle prata med en psykolog som skulle höra av sig igen.

Tips??
 
Sv: Barn som onanerar.

Jag har sagt nåt sånt till mina - "det är ju en fantastisk kropp vi har, och det är skönt och mysigt att pilla på en del ställen. Men många andra blir lite störda, så man gör det när man är själv."
 
Sv: Barn som onanerar.

Grejen med föräldrarnas approach är ju, sett till endast den lilla textraden, att barnet då inte lär sig VARFÖR h*n inte ska göra det på förskolan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 542
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 166
Senast: Grazing
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 073
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp