Barn som hjälper till

Teilani

Trådstartare
Vi har lite smått funderat på om inte antalet teskedar långsamt sjunkit, och barnets duplo, var det inte fler bitar?

Idag uppdagades sanningen, sonen har hjälpt till att städa. Barnlåset på skåpet med soppåsen möjliggör en liten öppning. Sonen kan inte nå att ta något i skåpet, men det är fullt möjligt att peta in mindre saker genom springan. Undrar vad mer som försvunnit den vägen?

Vad har era barn hjälpt till med?

Sv: Barn som hjälper till

Vi hade från början två bilnycklar till våran bil... Men barnen har under gott samarbete försökt se till att vi inte ska kunna åka någonstans, jag har hittat bilnycklarna i barnen mickikök, längst in i ugnen i en skål. Sen hade vi även en kartong modell större som blev liggande i hallen någon dag innan den slängdes, på ren tur hörde jag lite skrammel när jag lyfte upp den, i där låg bilnycklar, andra nycklar, bestick och lite annat smått och gott...

Nu är det tack och lov stora och grejerna får vara i fred! ;)

När jag var liten (cirka 2 år) "hjälpte jag till" vid en flytt på så sätt att mina föräldrar hade lagt mig i den nya lägenheten o jag sov gott när de gick. Det gjorde jag när de kom tillbaks också. I mellantiden hade jag varit uppe o stängt ytterdörren med låset tillslaget. Det var s k smäcklås då o det var ju bara att slå igen dörren så var det låst. Och, ja nyckeln låg inne i lägenheten. De fick slå loss sprintarna i gångjärnen för att komma in.

Och jag hjälpte till när jag var ca 2 år genom att pilla bort etiketterna på alla konservburkar som fanns på en hylla längst ner i skafferiet. Blev spännande matlagning en period, ingen som visste vad som fanns i burken som öppnades :p

KL
vår yngsta bar omkring med sin pappas klocka en gång och vägrade släppa den. Den klockan återfanns aldrig. Vi gissar den hamnade i soppåsen.

Ja lås är fina grejor, där var jag själv skyldig som barn. Jag hade blivit satt att vänta i bilen, tröttnar på det och går för att leta efter mamma. Men är duktig och låser bilen genom att trycka på en knapp inne i bilen innan jag stänger dörren.

Min mamma fick väl inte så många föräldra-poäng då hon även lämnat bilnycklarna i bilen med barnet. Men det låg en polisstation inte så långt därifrån och de hjälpte oss att bryta oss in i bilen minns jag.

Min bror hade en liten "bil" som han sparkade sig runt med. I den lilla förvaringsboxen i den låg det en hel massa bestick :)

Min kompis gick till affären och då hon skulle betala märkte hon att hennes bankkort var försvunnet. Lite senare berättade sonen, 4 år, att han hade tagit kortet och lagt i sin sparbössa. Han sparade till någon fin leksak.

Han hade också stulit ludd från mjukisdjuren på dagis. Luddet satte han i sina egna mjukisdjur för att de skulle bli större.

Helt otrolig kille. Nu, 8 år, kapar han sin mammas fb hela tiden, och skriver jätteroliga saker som man aldrig skulle tro att en åttaåring kan åstadkomma.

Han hade en period som fyraåring då han enbart åt frysta grönsaker. Otinade alltså...

Ena dottern (15 månader) hjälpte till att hänga tvätten. Blev så full i skratt när jag kom in i rummet och såg att tvätten låg på hennes favoritgosedjur istället för i tvättmaskinen. Hon tyckte väl att mamma var för seg att plocka ur maskinen ;)

10150528_10152430872852868_1482338828_n.jpg

Min kusin hjälpte sina föräldrar att tvätta en bil med en väldigt grusig svamp. Kan ju bara gissa vad som hände... :S. Min dotter har hjälpt mig att lägga in alla blöjor i tvättmaskinen och sina mjukdjur. Var så nära att starta den ! ;)

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 142
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar