Barn och skolidrott

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Liljan80

Hej!

Behöver lite tips och ideer om vad man kan göra med barn (7 åringar) på skolidrotten.

Jag skall hålla en 40 min lektion för 21 st 7 åringar, men vet inte riktigt vad jag skall hitta på.
Vet bara att jag vill köra en avslappningsövning som sista 5-10 minutrarna.

Alla tips och ideér är välkomna.

//Emma

Sv: Barn och skolidrott

skattjakt eller spökboll. det brukar vara väldigt uppskattat. det är mycket uppskattat även på gymnasienivån :D

När jag gick i lågstadiet så brukade vi leka skeppsbrott. Det gick till på så vis att massor av redskap i gymnastiksalen togs fram. (ringarna, lianerna, bänkarna, bommar, bygelhästar mattor, rockringar mm.)
leken gick sedan ut på att det var en slags tafatt där man inte fick nudda golvet utan måste ta sig fram genom att använda sig av redskapen. (balansera på bommen, eller rent av gå armgång beroende på i vilken höjd bommen placerades, svinga sig i lianerna o s v)

Mina barn (10, 8 år) gillar hinderbanor, lekar men hatar bollsporter. Spökboll är roligt om man inte blir utsedd som hack kyckling så håll ögonen på de små liven om du tänker låta dem kasta bollar på varandra.

Det blir inga bollar då jag själv har dåliga erfarenheter av det från skolan

Har bestämt mig för staffetter av olika slag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
29
· Visningar
1 840
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka