Vilken tråd var det? (iofs kanske det står i tråden som jag inte läst ngnstans)
Vårt förhållande har inte förändrats sedan vi fick barn tror jag. Vi är fortfarande jämförbart slarviga och min man är fortfarande usel på att diska men fantastisk på att laga mat och handla. Jag är fortfarande usel på att handla, medioker på att laga mat men hygglig på att tvätta. Städa är vi båda dåliga på. Båda tycker att vi gör lite mer än den andre hemma, det hm "diskuterar" vi ibland... så gissningsvis är det jämförbart. (många hushållsysslor är bortstrukna från listan över vad som görs, det är roligare att läsa).
Båda ber om lov innan de gör någon aktivitet och båda gör ungefär lika många aktiviteter på en vecka, om man fördelar över året där jag rider mer på somrarna och han hobbyar mer på vintrarna. Han spelar datorspel på kvällarna och jag läser böcker (eller dataspel i perioder). Vi har mammor som drar strån till stacken den ena med barnpassning tre dagar i sträck någon gång i månaden, den andra med dagishämtning en gång i veckan.
Vi delade föräldraledighet nästan exakt visade det sig, även om jag trodde jag låg före genom att ta åtta månader först. Men sedan fick vi ingen dagisplats vid ett år så efter sommarens trassel låg vi ungefär lika. Vabbar ungefär varannan dag.
Båda kommer på att overall behövs snart ungefär samtidigt och båda kan komma hem med nya kläder till A självständigt (även om min man ofta fick frågan om det skulle vara inslaget som present i början
nu tar han ju ofta med A.). Jag får hitta och laga hål för min man är usel på att sy.
Ingen av oss är nog sådär härligt ansvarsfull tyvärr. Ingen kör livspusslet från Mama tidningen utan möten och grejor skrivs upp någonstans och så lyckas vi komma iväg på det, den som kan. Lustigt nog placerade vårt förra dagis oss bland de ordningsamma föräldrarna trots vår "gör det den som kan" filosofi (kanske för att vi körde på -de vet bäst teorin och bara köpte det de sa och gjorde som de sa. Har ingen god mor identitet som kan skadas.). Det nya dagiset har inte sagt ngt. De gånger jag blir lite butter är när det är en miljon hörselkontroller och hälsogrejer och BVC saker som förra året och han är sämre på att boka saker.