Barn och djur

taccotad

Trådstartare
Hur är era barn med familjens djur? Vad har ni för djur?

Jag sitter här och ler för mig själv, vi har fått hem en kattunge som är lite tillbakadragen så den ligger i sin transportbur (med öppen lucka) där den får vara ifred tills den är redo. Emil (2 år och 8 månader) sitter och leker med lego ett par meter ifrån och pratar med kattungen, visar vilken färg de olika legobitarna är...han är otroligt lugn och försiktig. Så himla härligt att se! "Titta här kattungen, blå. Titta här kattungen, byggt högt. Mamma, kattungen ser glad ut". Den lilla katten ser mer och mer bekväm ut, tittar nyfiket vad han gör där borta.

Vi har en katt till, en vuxen hona på 8 år. Det är inte en katt man bär runt på och hon vill inte bli klappad. Detta har han stenkoll på och säger ofta till folk om dom är på henne.
Har även en hund som han både kelar med och försöker bestämma över...

Det måste vara positivt att växa upp med djur! Tänkte på det häromdagen när vi tittade på kycklingarna. Då säger han själv att man ska vara försiktig för kycklingarnas mamma kan bli arg.

En annan lite smårolig sak är de olika djurens bajs. Hade en kusin här, hon är 5 år, hon tittade ut i hästarnas hage och undrade vad bollarna var för nåt. Det var hästskit. Emil vet mkt väl vilken skit som tillhör rätt djur:rofl:

Hur har ni det med era barn och djur?

Hihi han sitter fortfarande och bygger lego och viskar nu till kattungen och visar vad han gör. :love:

Sv: Barn och djur

Ååå längtar tills min blir lite äldre. Men han följer katten och hönerna på här hemma. Men han vet redan att mammas katt är lite skygg, men får snart hem en kanin. :) Min grabb ska uppfostras så djur och andra människor ska vara snäll mot emot.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka