Sv: Barn i sängen
Jag sa också innan jag fick bebisen att jag ville att h*n skulle sova i sin säng. Men det ville INTE hon kan jag säga. Hon kunde bara sova om hon hade oss nääära, eller om hon satt i bilbarnstolen (vagnen funkade inte heller).
Men vi försökte lägga henne i vaggan istället för i sängen, men JAG kunde inte sova. Hon sov väl kanske 1 min sen vaknade hon för att hon inte kunde sova utan oss.
Så hon har fått sova i våran säng. Både på gott och ont! Det är jättemysigt och naturligt, men jag sover inte lika bra egentligen..
Efter ett tag började vi med att hon fick sova första nattpasset i sin säng (när hon blivit så stor att hon kunde sova utan oss nära nära), och sen när hon vaknade mitt i natten fick hon komma till oss och sova där resten av natten.
Så har vi gjort fram tills nu (hon är 10 mån), men försöker nu ta ett krafttag för att hon ska kunna somna utan mig/tutta. För 2 mån började sambon natta henne på kvällen och det funkade faktiskt, efter lite skrik (han ligger brevid henne tills hon somnar, än sålänge).
Som sagt, nu är det mitt-i-natten-nattningarna vi ska få bukt på. Hon har vägrat dricka välling tills alldeles nyligen, men senaste veckan har det funkat. Så då är det lite lättare att få henne mätt igen mitt i natten (hon rör sig så mkt på dagarna, väldigt aktiv tjej, så hon verkar behöva ordentligt med mat på nätterna också).
Vore underbart att få sova "ostört" en hel natt
En fördel med att ha ammat så mkt även på nätterna tills nu är att jag sluppit mensen (fick den idag).