Barn allvarligt skadad i ridolycka

Sv: Barn allvarligt skadad i ridolycka

fy faan! Min dotter på 6 år blev avslängd av en D-ponny i söndags:eek: Jag blev skiträdd! Men det gick bra iaf. Jag har ju ridit i hela mitt liv, ramlat av tusentals gånger, men hur 17 ska jag låta henne fortsätta:eek:

fy faan! Min dotter på 6 år blev avslängd av en D-ponny i söndags:eek: Jag blev skiträdd! Men det gick bra iaf. Jag har ju ridit i hela mitt liv, ramlat av tusentals gånger, men hur 17 ska jag låta henne fortsätta:eek:

Varför skulle hon inte få fortsätta? :confused: bara för att det finns någon som har råkat illa ut betyder det inte att din dotter kommer att göra det.

Olyckor händer i alla sporter. Men man ska ha i åtanke att detta är stora djur man håller på med, och dessutom flyktdjur.

Men man kan ju lika bra bli påkörd när man går över övergångsstället? Bli träffad av blixten osv osv. Ser ingen anledning till varför din dotter inte ska fortsätta? Folk ramlar av, folk blir skadade, det är risker man tar när man börjar rida.

och Mitra

Det var så läskigt att se ponnyn rodea runt och hon flög som en vante:(
Självklart ska hon få fortsätta, men jag blev verkligen rädd.

och Mitra

Det var så läskigt att se ponnyn rodea runt och hon flög som en vante:(
Självklart ska hon få fortsätta, men jag blev verkligen rädd.

Rädd får man lov att bli. Bara man inte överför det på barnet. Utan har mer attityden upp igen det var inte så farligt. Tänk vad dina föräldar har fått genomlida ;)

Rädd får man lov att bli. Bara man inte överför det på barnet. Utan har mer attityden upp igen det var inte så farligt. Tänk vad dina föräldar har fått genomlida ;)

Det var precis så jag agerade... Upp igen.

Men faktum kvarstår.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Babben Larsson skadade sig allvarligt på hästryggen. I sitt sommarprogram berättar hon nu om sin dramatiska ridolycka. – Det gjorde så...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart införs Fritidskortet som ska ge barn och unga i åldrarna 8–16 år ökad tillgång till idrott, kultur, friluftsliv och annat...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag blev tillfrågad om jag ville vara med i ett forskningsprojekt då jag sökte vård till följd av en svår ridolycka och fick ganska...
2
Svar
38
· Visningar
2 491
Senast: ameo
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 567
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?