Barn akuter

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Hur ser det ut där ni bor??? Jag tillhör "astrid"(karolinska) ..Jag var inne igår kväll/natt med min ett åring .Och bara att skriva in sig tog ca 2 timmar. :devil: Och sen skulle en läkare kolla henne.

Jag ringde först till akuten och berättade vad som hänt och dom tyckte defenetivt att jag skulle komma med henne....men inte ett ord av att "halva stockholms barn var där" ,och att det kunnde ta halva natten.
Jag trodde det skulle gå lite fortare :o :bow:

Zilla som är en aningens trött..............

Sv: Barn akuter

du, ska man till akuten så bör man räkna med hela natten.
på Astrid Lindgren är det ofta långa väntetider.

men om läget är akut så kan man i allafall inte vänta hemma, via jobbet har jag kört iväg flera barn dit.

tipsar alltid om att ta med blöjor, välling och ev leksak,tröst, just för att väntan kan vara lång.

hoppas det gick bra med din dotter

Vi har en barnakut i V-ås men jag har bara varit innanför dörrarna en snabbis för att be en sköterska titta på ett getingstick elin hade fått i nacken, men det var ingen fara så vi fick åka hem igen. Vi blev inte ens inskrivna... ;)

Vi har ingen barnakut alls... bara den "vuxna"...

Situationen på akuten kan ändra sig ganska snabbt, om det kommer en bilolycka eller nå't med flera skadade barn så ändrar sig väntetiderna ganska drastiskt, så det hade väl varit dumt att säga att javisst, kom in du, det är en halvtimmes väntetid och så visar det sig att det tar 6 timmar. Det är väl ännu värre.

Själv var jag inne förra söndagen med sonen och vi fick komma in på en gång. Två timmar senare var vi ute...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 576
Senast: Voeux
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 276
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, jag kommer bara få det här ur mig tack :) Jag är 13 år och bor i Stockholm. Har gillat hästar hela mitt liv, började rida när jag...
Svar
12
· Visningar
2 171
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama