Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
milly skrev:Att lära sig underhållsverka själv, så att inte hovvrkaren behöver komma så tätt, är inte så svårt om man är villig att lära sig. Jag ska göra det! Imorgon ska hon visa mig riktigt ordentligt hur jag ska göra...
Snobben skrev:Ja det är klart att dom ömmar i början.Menar bara att många hästar har bra hovkvalitet & "normala" hovar och då kanske man inte tvekar så mycket...Med "krångelhovar" och dessutom att man förhoppningsvis ska tävla distans så är det ju lite mer som ska funka.
Men kul att någon med boots skriver!
Hoppas att det går bra,du kanske kan berätta hur det går?
Tack för tipset!
Polly_Mulle skrev:Krångelhovar kan vara mycket. Min häst till exempel skulle jag ALDRIG ens försöka låta gå barfota. Hans hovar strasars sönder bara av att gå i mjuk gräshage. Jag har fått lära mig slå på tappskor för att min häst ska slippa bli inlåst i boxen dygnet runt så fort han kliver ur en sko om hovis kan komma direkt.
Snobben skrev:Han sliter jättelätt upp hovarna om han tex tappat en sko,han har olika sorlek på framhovarna,sliter enormt(skorna iof) och det är inte tillåtet att tävla distans med boots.
Vill ändå testa detta under vintermånaderna,är mest ett ekonomiskt problem just nu känns det som...
Och att verka hovarna korrekt lär ju inte va det lättaste.
Har tappskokompetens från en kurs i gymnasiet,men hovar och skoning är ju inte det lättaste att ge sig på...
Är intresserad av att höra om hur det går för er som använder boots!
milly skrev:Öhh, beror inte det JUST på att hästens hovar blivit förstörda av att ständigt ha järnskor på sig med en massa söm som trasar sönder hovväggen och hovarna belastas fel och har blivit "svaga" osv.?? Det tror iaf JAG, absolut!! Kan du inte iaf FRÅGA en hovverkare (inte hovslagare) om detta?!
Sen är det en annan sak om detta med barfota ÄNDÅ inte fungerar pga att man tävlar och behöver brodda jämt eller t ex distansritter då hästen MÅSTE vara skodd...