Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill bara tillägga att hur man "har" hästen med skor. I våra hagar har vi inte brodd på (ej isiga hagar) och då blev det att inför varje uteritt brodda alla fyra järnskor. Så mycket smidigare och snabbare nu att bara sätta på broddade boots. Samt att slippa oroa sig för tappskor och liknande under lersäsongen.Om jag hade valet hade jag alla dagar i veckan valt riktigt skor på hästen. Mycket enklare och smidigare! Men boots funkar bra om man inte kan ha skor på den.
Vill bara tillägga att hur man "har" hästen med skor. I våra hagar har vi inte brodd på (ej isiga hagar) och då blev det att inför varje uteritt brodda alla fyra järnskor. Så mycket smidigare och snabbare nu att bara sätta på broddade boots. Samt att slippa oroa sig för tappskor och liknande under lersäsongen.
Dock skulle jag inte orka med boots om jag inte har tillgång till dushspilta, där både häst och boots kan rengöras. Men där har också Scoot boots gjort det mycket enklare för en jämfört mot Cavallo, då hela bootsen är gjord av plast/gummi, så är de väldigt enkla att rengöra.
Svårt att säga från en bild. Det ska gå relativt lätt att sätta på, men det ska inte glappa, lite som känslan när du själv sätter på ett par välpassande skor? När du spänner fast skon ska den inte röra sig eller snurra runt.Har hemma ett par Cavallo trek regular stl 2 som jag testade idag. Ser ut att vara lite breda men jag skulle ändå kallat hennes hovar relativt runda. Tog en bild men det är inte bästa kvaliten på den. Vad tycker ni? Hur fast ska dom sitta runt hoven? Verkad för ca 1v sen. Skulle säga att de ä ca 1 cm i bredd som saknas