M

mimmi_t

Hej alla Ftävlare.

Ni som har barfota hästar, rider ni utan brodd eller har någon erfarenhet om hovbootsen, typ Boa ?

Vilket tycker ni är bäst ?

Tycker det känns läskigt att rida FT utan brodd.. Letar nu efter gräsbroddar till Boabootsen , vilket inte är så lätt!

MVH
Mimmi

Sv: Barfota?

och jag skulle inte vilja rida fälttävlan med sånna boots, det verkar väldigt klumpigt och besvärligt för hästen.
Hellre ta det föriktigt utan broddar i så fall och åka till banor med mest sandmark

Men det bästa är nog att sätta på skor...

Att sko är helt uteslutet, no more hovproblem!
Ska testa nästa vecka, får se hur det blir!

Jag rekommenderar att du byter ut boabootsen mot easyboots. De är inte hälften så klumpiga :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 474
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 366
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Roheryn
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar