I
Ideaal
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne
Det ingår redan i Strassers utbildning så det området är redan upptaget.
Det ingår redan i Strassers utbildning så det området är redan upptaget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, fan.Ideaal skrev:Det ingår redan i Strassers utbildning så det området är redan upptaget.
Acceptera och acceptera.Ideaal skrev:Hästarna drabbas av orimligt mycket skador är det något vi bara ska acceptera då?
Jag tycker att vi måste lära oss att inte använda hästen över dess kapacitet. När hästen sliter ut sina hovar så är hästen antingen felverkad eller utnyttjad över sin kapacitet. Det kan inte vara möjligt att hästar har så dåliga hovar att de inte klarar av att gå utan skor. Det skulle vara det mest märkliga som i så fall har hänt i vår natur. Ett djur som inte klarar av att leva med de förutsättningar de är födda med!!!
Alltså generellt sett kan man inte säga att ALLA hästar kan gå utan skor, något man alltså måste ta hänsyn till.
Mmmm...men om vi säger så här då, de flesta hästar som går med skor idag skulle med rätt förutsättningar kunna gå utan skor. Bara det är väl ett tecken på att vi skor hästen på ren rutin och ohejdad vana?
Det behöver den inte alls ha.Ideaal skrev:Varför skulle hästen ha ont för att den går barfota?
Men då så borde du väl veta nu att hästar är olika och att det som fungerar på en inte alltid gör det på en annan?Ideaal skrev:Jag har flera hästar att jämföra med och jag har haft häst i över 30 år.
Men vissa hästar mår inte bra av bomfria sadlar heller.Ideaal skrev:2)Använder en bomfri sadel för att undvika de komplikationer som kan uppstå med bom.
Visst kan hästar oftast gå utan skor.Rolle skrev:Mmmm...men om vi säger så här då, de flesta hästar som går med skor idag skulle med rätt förutsättningar kunna gå utan skor.
Nej, det behöver det inte göra.Bara det är väl ett tecken på att vi skor hästen på ren rutin och ohejdad vana?