P

Phakal

Sökte men hitta ingen tråd.
Så alla på hund, för eller mot? Och sj varför ni tkr som ni gör!
Ni som utfodrar så, finns det ngt ni inte ger?

MVH/
en BARFare!

Sv: Barf!

Ingen fara :)
Jo barf är Biologiskt Anpassad Rå Föda.
Med andra ord ist för att ge hunden torrfoder eller liknande utfodras de med råa grönsaker, rått kött och råa ben.

Jag fodrar min ena hund med råa märgben och färskfoder..vad ska man säga..Hon var kass i magen i två veckor fram tills jag bestämde mig för at tbyta rakt av till färskfodret och hon blev kanonfin på en gång...har aldrig sett en sån aptit på mat innan heller.

Språkpolisen tipsar om att skriva så alla förstår, det vill säga slopa sms-språket och skriv ut förkortningar (undantaget allmänt vedertagna sådana).

Med vänliga hälsningar
BARF (Brudarnas Aversion Rörande Förkortningar)

Jag är för lat för Bart, men har kört med färskfoder i många år. Nu är jag pga sjukdom på ena hunden tvungen att ge henne torrfoder igen, men annars föredrar jag färskfoder.

Om hundar äter för mkt märg kan dom bli lösa i magen i komb med ben (som dom ist blir hårda av) borde d ju inte bli så...
Vad gav du för typ av ben? Hon blev alltså bra utan ben?

Om hundar äter för mkt märg kan dom bli lösa i magen i komb med ben (som dom ist blir hårda av) borde d ju inte bli så...
Vad gav du för typ av ben? Hon blev alltså bra utan ben?

Nej nej, hon har fått torrisar innan (doggy) varav jag bytte lite för fort till standart..resulterade i två veckors lös i magen. Fick nog med det och provade att byta till Klass (räknar det lite som Barf då det ligger väldigt nära) och hon blev bra på en gång. På det får hon ca två märgben i veckan. Är jag snål så ett.

Jaha då förstår jag :).
Tykte väl att det lät lite knas :P.

Jo det kan ju vara lite pill med det... Men jäklar vilken hejjare jag har blivit på att rensa kyckling! ;)

Jo det kan ju vara lite pill med det... Men jäklar vilken hejjare jag har blivit på att rensa kyckling! ;)

Ett problem för mig är att min hund är allergisk mot många foderämnen, däribland många olika sorters kött, bla lamm och fisk. Så då är det mer ekoniskt och lättare att ge henne färskfodret som är allergianpassat, men sen äter hon väldigt mycket grönsaker och frukt också, det blir lite som barf.

För eller emot; tja, det är väl jättebra egentligen! För mig handlar det nog mest om lättja och tidsbrist att jag bara ger torrfoder med tillskott av rått kött och märgben, plus att jag ofta tar med mig hunden när jag åker bort och då skulle det kännas extra bökigt att inte bara kunna ge torrfoder.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 396
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 983
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 278
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka