pippilotta

Trådstartare
Vad ger man hunden om man gör egen mat, sk Barf?
Ska man variera maten eller ska det vara samma sort hela tiden?
Vad behövs i mineraler och vitaminer, och andra nyttoämnen?

Någon som vet ?

Sv: Barf

främst köttiga ben, men även inälvor och grönsaker (helst gröna). maten måste varieras, då olika delar av djuret innehåller olika näringsämnen. maten kompletteras med fiskolja, mineraler samt kalk när man ger benfria måltider.

googla! det finns massor av info på nätet.

Sv: Barf

Mina hundar får Royal där finns de mesta + att jag ger dem en tesked vita grom som är en vitamin blandning där alla mineraler och vitaminer finns..samt så får dom kött någon gång i veckan.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 382
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att inte vara så sentimental
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur