Barefoot sadel

S

sante

Hej!
Ni som har/ äger/ provat en Barefoot sadel, berätta vad ni tyckte om den?
Ett bra pris för en bomlös sadel?

Fundera så länge att inskaffa en sådan...tills den bomlösa sadel som jag vill ha kommer upp ;)

Jag älskar min Barefoot (+ TN padd).
Den är superskön att sitta i, ligger superbra och hästen älskar den :love:

Va kul!
Vad för häst har du?
Vet att de har fler paddar att välja mellan, vad är bra med den padden du har?
Va bra att den är skön att sitta i..vissa sadlar måste jag "sitt" in ..annars får jag skav och sånt :crazy:

Varför är Torsion sadeln dyrare än Barefoot sadeln?
Vad är det som skiljer dem åt?
Tror att padden är i samma pris, mne inte själva sadeln?

Kan va..men inget annat tro?
Har en vän som envisas med pris skillnaden..har inte kommit upp med något bra svar.

Det jag kan tro, har kännt lite på Freeform och ridit lite i en Torsion, är att dessa sadlar är i mycket bättre läderkvalitet än Barefoot, men samtidigt så tycker jag inte att kvaliteten är urkass i Barefoot:en...

Sv: Barefoot sadel

Källquist har kommit ut med en bomlös sadel i minst tre storlekar som jag fattar det. Det bästa är att min lokala hästhandlare kan ta in sadeln då hon för Källquist's sortiment. Kostnaden är samma som för en Barefoot.

Sv: Barefoot sadel

De som Källquist's saluför heter Knights. Har provat både den och Barefoot med föredrar helt klart den sistnämnda. Knights känns som en billighetsvariant av Barefott som i sin tur är en billighetsvariant av Torsion. Så ja...

Sv: Re: Barefoot sadel

sante skrev:
Va kul!
Vad för häst har du?
Vet att de har fler paddar att välja mellan, vad är bra med den padden du har?
Va bra att den är skön att sitta i..vissa sadlar måste jag "sitt" in ..annars får jag skav och sånt :crazy:

Jag har en Nordsvensk bruks, och hon är BREEED och RUUUND :D
Tycker bäst om den padden jag har (TN Equalizer), tycker den har bra bredd på kanalen, och den sitter mkt stadigt fast i sadeln pga de speciella spännena. Lätt att tvätta är den också.
Jag hade också problem med skav förut, men det har faktiskt försvunnit nu :bow:

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
918
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 070
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 576
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025