Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där finns många hop on hop off bussar.Jag planerar att åka till Barcelona om några veckor och vill gärna ha tips på sedvärdheter.
Jag vill se havet, tycker om turistbåtar och turistbussar, parker, museum, historia, kultur och barer.
Sagrada Familia känner jag till men inte så mycket mer.
Jag tror du kan använda Hola kortet från flygplatsen om du tar metron. Jag tar alltid taxi pga jobbet betalar, så har inte testat det men tror du köper det i en automat.Någon som har koll på hur man betalar i kollektivtrafiken? Jag har koll på flerdagarskort som jag kan åka på inne i city, men hur gör man med bussen från flygplatsen?
Jag är vegetarian och många gånger när jag är utomlands själv äter jag på kedjor typ Pizza Hut, jag älskar inte att prova ny mat i andra länder har dock varit i andra delar av Spanien flera gånger och hittat några tapas jag gillar.Där finns många hop on hop off bussar.
Jag gillar tapasen på Cerveceria Catalana om jag får chans att gå dit.
Se upp för ficktjuvar i de turistiga områdena. Det är mysigt att strosa i gränderna i gamla stan, men väldigt turistigt. Gillar man nördiga saker finns det ett nerd-mall där men typ HarryPotter- och spelbutiker.
Jag tycker fontänen är sjukt överskattad skrattade typ när jag såg den, alldeles för kitchig för min smak
Finns fullt med trevliga ställen att äta på, älskar spansk dagens lunch som är trerätters för en hyfsat billig peng. Och jag som inte gillar ris njuter av den Katalanska varianten av Paella - Fideua som har kortklippta nudlar istället för ris.
Gaudis arkitektur och de gotiska kvarteren är sevärda, Picassomuseet har jag inte hunnit med än.
Jag tror jag varit i Barcelona 11 gånger men då det mest är med jobbet hinner jag inte med att se så mycket varje gång, var där senast i februari och nästa gång blir maj
När vi är nere vid CCIB brukar jag springa längs med strandpromenaden på morgonen men där är även trevligt att promenera på dagen.
Jag har tillbringat de senaste 40 åren med att hänga på barer i Stockholms innerstad och gå ensam hem på nätterna, onykter. Är det något jag kan är det att ta hand om mig självRamblas och barri gotic - dagtid. Gå inte i små gränder nattetid i onödan.
Vad gillar du annars för saker? Konstmuseum finns flera jättebra. Shoppingmalls likaså.
Jag har tillbringat de senaste 40 åren med att hänga på barer i Stockholms innerstad och gå ensam hem på nätterna, onykter. Är det något jag kan är det att ta hand om mig själv
Jag gillar alltså barer. Folkliv. Parker. Arkitektur. Och vatten som jag vill se mycket av.
Haha jag förstår, det finns många vegetariska tapas om du skulle få för dig att experimentera, (jag är pescetarian)Jag är vegetarian och många gånger när jag är utomlands själv äter jag på kedjor typ Pizza Hut, jag älskar inte att prova ny mat i andra länder har dock varit i andra delar av Spanien flera gånger och hittat några tapas jag gillar.
Gotiska kvarteren ska jag absolut kolla upp, är mycket förtjust i arkitektur. Skulle också gärna sitta och titta på vattnet med en kall öl bredvid mig. Känner du till något trevligt område? Har fått höra av vänner att det är ett stort aktivt hamnområde i staden.
I Barcelona finns sjukt skickliga ficktjuvar. Du märker inte ens att du blir rånad trots att du ör nykter och det är mitt på dan.Jag har tillbringat de senaste 40 åren med att hänga på barer i Stockholms innerstad och gå ensam hem på nätterna, onykter. Är det något jag kan är det att ta hand om mig själv
Jag gillar alltså barer. Folkliv. Parker. Arkitektur. Och vatten som jag vill se mycket av.