Barbackaridning

P

peroseng

Jag har kommit fram till att min häst sadel inte passar så bra så nu har jag tänkt rida barbacka ett tag, men jag skulle ändå vilja ha något mellan mig och hästen man blir så smutsig annars:p
Har sett många som rider med ett schabrak och en gjord men hur får ni det att hållas stilla. När jag har provat glider schabraket bara jättemycket bakåt. Tips?:D
 
Sv: Barbackaridning

pröva med ett annat schabrak, finns en här som har schabrak+gjord men tjejen har påtalat att hur still det ligger beror på vad hon har under. (hon har det så sommartid, för det finns ingen sadel som passar den ponnyn då)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Ninnurur
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 982
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 897
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp