Sv: Barbackapad - skratt-dax!
KL
Efter att nu har snart sytt klart min 3:e kudde så är jag redan sugen på att börja på 4:e som ska bli supergrymt bra har jag bestämt

Därför vill jag se om några av de som sytt flera st kameldrivarkuddar innan vill vara med och diskutera lite olika tekniker.
1. Schabrak eller vojlock?
2. "w"- tekniken eller rakt över när det kommer till stropparna?
3. Bossor eller inga bossor?
4. Långa korvar både fram och bak eller kort bak och lång fram (eller på något annat sätt)?
Förklara gärna varför ni föredrar att göra på ett visst sätt
1. Själv föredrar jag vojlock efter att ha provat att använda båda, lättare att få till en bra och snygg form. Dessutom behöver man bara kapa en kortare bit i bak på vojlocken. Schabrak passar bra när man gör till lite större rumpor
2. Denna fråga är egentligen den som intresserar mig mest. Jag har bara gjort med w-formen tidigare men jag upplever det lite så att paden "kanar" ihop, visserligen först efter 2 års användning men kan man undvika detta så vore det ju bra. Rakt över tänkte jag först att det skulle ge ett tryck över ryggen men insett att sömmen fördelar trycket såpass bra ändå.
3. Jag har alltid kört på bossor, både för att det blir skönare att sitta på och för att jag inbillar mig att man mildrar trycket från vassa sittben mot hästens rygg.
4. Själv har jag kört med långa stöd både fram och bak och tycker att det ger ett jätteskönt stöd, sen tycker jag att de som är med kortare stöd i bak är mycket snyggare men funderar på om man kommer att sakna stödet bakom skänkeln.
Hoppas några vill svara på frågorna