Bara ston till salu?!?!

border_kelpie

Trådstartare
Jag har märkt att det är mest ston som finns ute på marknaden? Nästan 80 % av alla till salu hästar/ponnyer är ston?!
Och så klart så ska jag köpa en valack :banghead::laugh:. För det finns en shettis hingst i vårt stall och vill verkligen inte flytta då jag älskar alla människorna i stallet och verkligen stormtrivs med området osv.

Men då måste jag köpa en valack.. verkar nästan omöjligt :nailbiting:

Någon annan som märkt detta? Behåller man sina valacker oftare än ston? föds det fler ston än hingstar?

Lite rolig tankar jag får nu när jag letar häst :angel::p
 
Jag tror eg inte det är mer eller mindre ston/valacker nu. Man bara upplever det så. Letade och köpte ny för några månader sen. Ville ha valack. Kände som dig att det är ju bara ston. Köpte tillslut ett sto.

Men för många år sen när jag sökte sto, ja då fanns det "bara" valacker (och jag kom hem med en valack).

Men är nog bara subjektiv upplevelse.
 
Ja alla hästarna går i samma hage :)

Ja det är säkert så att bara för att man vill ha valack så ser man bara alla ston :angel:.

Men har faktiskt utökat min sökning till Danmark då det mest finns ston här..
 
Jag tittade runt och tyckte inte det var så stor majoritet på ston. Valackerna var dyrare, men stona oftare trasiga och såldes därför till avel för en billig summa...
 
När jag letade häst i höstas ville jag ha en valack. Det var bara ston förutom en eller annan trasig valack så det fick bli ett sto. En ny upplevelse vill jag lova ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 446
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 588
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 720
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 392
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp