Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du menar ett sånt man har till sadel, så kan man rida i alla gångarter med sådana på. Däremot kan dom fladdra endel och sitter dom inte bra, kan de hamna snett efter en galopp. Men om inte pålle än bakskygg eller känslig, så har jag inte haft eller hört om problem.
De för skrittmaskin har jag ingen koll på.
Hej! Jag jag har en underlig fråga! Men kan man bara skritta i ett skritt täcke? Jag har funderat på ett i bara 80 gram med reflexer så vi syns i vinter.
Att det heter just "skrittäcke" är väl för att man oftast har det just när man skrittar fram. Åtminstone om man rider i ridhus så tar man ju oftast av det sedan. Men det går utmärkt att använda i alla gångarter.
Fast just reflextäcke använder man ju inte i första hand för värmen utan för att synas. Något alla ryttare bör ha vid ridning utmed vägar den här årstiden så att de syns i tid.Benämningen ”skrittäcke” är nog ytterligare utifrån att man tidigare aldrig ansett att några hästar kräver nån typ av täcke över ryggen när den arbetas. Numera har väldigt många hobbyryttare ffa länd och skrittäcke på hästarna rent allmänt i tron att hästarna behöver det.
Fast just reflextäcke använder man ju inte i första hand för värmen utan för att synas. Något alla ryttare bör ha vid ridning utmed vägar den här årstiden så att de syns i tid.
Ts frågade om reflextäcke.Jag har aldrig haft eller utttyckt någon synpunkt ang det (Reflex) Jag tycker alla som vistas i trafik bör ha reflexer - ett reflextäcke är jättebra givetvis
Nja, det var väl om man kunde rida i skrittäcke i alla gångarter hon funderade över. Sedan var det hon funderade på att köpa ett reflextäcke.Ts frågade om reflextäcke.
Ts frågade om reflextäcke.
När jag red galopphästar hade vi på vintern alltid på ett täcke för att bakdelen skulle hålla sig varm och då galopperade vi mycket.Hej! Jag jag har en underlig fråga! Men kan man bara skritta i ett skritt täcke? Jag har funderat på ett i bara 80 gram med reflexer så vi syns i vinter.
Det går ypperligt att hoppa med också. Fladdrar dock en del, sydde ett eget för att ha på maskeradhoppning, använde mig av skritt-reflextäcke som mall. Nu så här i efterhand funderade jag på att sy på bensnören istället så det inte glider lika lätt.
Visa bifogad fil 37074