bara lite ledsen

PiperGarden

Trådstartare
ska in och avliva min katt i morgon... :cry: :cry: min älskade lilla flicka som sovit i min säng i 12½ år och som alltid visar sån uppskattning och kärlek. nu är det dags att låta henne somna in... troligen en tumör på överkäken, vet var inte säker sist (2½ vecka sen), då drog vi ut alla kindtänderna i överkäken på den sidan och tömde en varböld (+ fick medicin såklart). men det har bara blivit sämre och nu har jag tagit beslutet. bor inte hemma, så när jag åkte hem nu (mamma meddelade att katten var något sämre) fick jag en smärre chock! Katten är helt glanslös i pälsen, ögat rinner betydligt mer än innan och hon har tappat drygt ett halvt kilo på 2 veckor! :eek: :cry: men hon är fortfarande rätt pigg och glad. är så ledsen! men som jag säger till alla så är det iaf skönt att få säga hejdå till min älskling, ist f att hitta henne påkörd en dag.
är min lilla enmanskatt, kan mycket väl attackera andra, men aldrig mig. vi har en ömsesidig kärlek och förståelse. tur att jag har min kära pålle att trösta mig hos. :love: hon ligger här bredvid mig nu och spinner, kommer gråta floder i morgon... :cry: :cry:

två veckor sen, klickbara

Sv: bara lite ledsen

tack! :) :love: hon är en helt underbar flicka! Känns tungt, men jag vet att det är rätt beslut och att det bara är att vara stark. och tänka på alla underbara stunder! :love:

förlorade min bästa vän efter 17 år tillsammans för snart två veckor sedan. det var ett fruktansvärt tungt beslut att ta, men jag insåg att det var skönast för honom. han har lämnat ett stort tomrum, men jag kommer alltid hålla honom lika kär ändå.

min katt var också svart och vit, och hade faktiskt en vit fläck på överläppen han med =)

skickar massor tröstkramar och ska tänka på er imorgon!
kramar

Skickar styrka och varma tankaroch kramar, åt dig och vackra katten! Hon kommer få det bra och jag är säker på att hon skulle stötta ditt beslut!

Det är inte roligt... skall göra samma sak själv imorgon.

Våran dam har jag haft i 16 år. Fick (köpte) henne från ett katthem där hon hittats jättemager med en lapp runt halsen att någon skulle ta hand om henne...
Nu är hon mager igen, och vi haft haft detta i tankarna ett tag nu. Förra veckan sa vi att vi nog skulle beställa tid någon gång under nästa vecka. Nu i helgen har vi märkt att hon äter mindre, idag har hon bara tagit små tuggor. Så ikväll har vi haf myskväll i sängen hela familjen. Hon legat i centrum och purrat som aldrig förr.

Vi var och kollade upp henne för två veckor sedan eftersom hon tappat i vikt och börjat dricka mer. Idag öppnade vi sista specialmatsburken som vi då köpte, kändes på något sätt som hon gett oss denna extra tid.

Djur är trevlig men detta med att ta dem till veterinären för sista gången hade jag gärna varit utan. Snart är det nog även dags för ytterligare en hund... Imorgon är det Elsas dag.

usch vad hemskt för er båda! ni får försöka koncentrera er på att ni gör rätt i att avsluta lidandet för era djur och koncentrera er på den fina tiden ni haft tillsammans. må styrkan vara med er imorgon och tiden framöver!

p.s. pewa; har veterinären kommit fram till vad det är för fel på din katt?

tack så mycket allihopa!!! :)
har legat och myst halva natten, geät floder när hon igår kväll hoppade upp i min säng och som vanligt kurade ihop sig mellan mina ben och la upp huvudet på låret. :love: sa till henne att väcka mig när som helst på natten om hon ville mysa, blev nog en tre-fyra gånger. till sist låg hon på min mage och sov. :love: :love:
kvart över tre i em sker det... :cry:

:cry: Tänker på dej:cry:

Det är bra att du kan ta rätt beslut i svåra stunder, det är de värda våra älskade djur:love:

himlen gråter floder även här i skara :(

de andra änglakatterna får passa sig, för snart kommer Sara!!

massa kramar

ja, hon blir inte lätt att tas med där uppe! men sandra (hennes syster) kommer nog trivas här hemma, hon vågar fortfarande inte passera närmare än en meter... :p
Hon har sin mattes humör :devil: :love:

Åh vad tråkigt:(

Vet hur det är när ens djur måste försvinna ifrån en..

Tänker på er!

p.s. pewa; har veterinären kommit fram till vad det är för fel på din katt?

Njeä, hon har försämrade njurvärden. Men de trodde att det nog var något mer eftersom hon tappat såpass mycket i vikt på ganska kort tid. Så dåliga var inte värderna. Hon hade även lite vätska i buken som kunde bero på dåliga njurvärden men de tyckte samtidigt att de inte var så dåliga.

kvart över tre i em sker det... :cry:

Kram till er som har det kvar. Vårt är över.

Men det gick bra, hur nu något sådant här kan gå bra...
Jag hade tidigare hört att katter inte avlivades på samma sätt som hundar och att det var krångligare, men det var det inte. Det gick jättefort.

Hoppas det går lika "bra" för er.

mm, nu har hon somnat. det sista hon gjorde medan hon kunde gå var att krypa upp i mitt knä och spinna... :love: :cry:
tog ett tag innan hon slutade andas, men hon var helt borta ganska snabbt. å så har man gråtit för nåt år framöver nu...
tack alla!

Liknande trådar

J
Hästvård Mår inte bra alls just nu, känns som man är nere på botten och simmar..:cry: Min häst står i stallet med fång, som hon fick för ca 3...
2
Svar
20
· Visningar
2 267
Senast: JusticeGirl
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·
Övr. Katt Nu sänder vi våra tankar till lilla Ozzi, våran andra katt som blev påkörd. Denna köptes som sällskap åt Morris efter att Spinn blev...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: Reykur
·
C
Övr. Hund om min modiga vovve. Min treåriga schäferhane har fått utstå sååå mkt de senaste månaderna. För ca 3 månader sen märkte vi att han...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: soffiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama