Bara ett lyft finger..

Sv: Bara ett lyft finger..

Jag har alltid lädergrimma på min häst. Hon är inte förtjust i att åka transport och ett par grimmor har rykt genom åren, i snitt har hon sönder två per år.

Jag äger ett par nylongrimmor, men de har endast använts i undantagsfall, när det gått åt lite för mycket lädergrimmor så att jag inte hunnit fylla på förrådet;) och då endast i princip för att leda henne till och från hagen.
 
Sv: Bara ett lyft finger..

Jag har lädergrimmor till mina pållar, men det är ju fortfarande ingen garanti för att de skulle ge med sig om hästen fastnade (trots att de var billiga. 120 spänn, fodrade och med guldkanter och allt :D ). Har dessutom alltid alltid grimskaft med säkerhetshake. Det är liksom A och O när man åker transport enligt mig. Det och benskydd och boots bak :)
 
Sv: Bara ett lyft finger..

förresten så brukar det väl alltid vara säkerhetshake på transportgrimskaften?

Många sätter ju fast hästen genom att knyta ett vanligt grimskaft, och det är ju inte alltid säkerhetshake på dem =)
 
Sv: Bara ett lyft finger..

Jag kan nog nästan lova att våra ardenner grimmor i läder INTE går sönder. Snarare så ger sig bommen i transporten ist.
 
Sv: Bara ett lyft finger..

Var det verkligen menat till mig? För, som sagt, tror jag ju att grimmor i läder ÄR starkare..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp