Bara en liten fundering..

K

kaiisa

Min ena katt brukar krafsa vid/runt matskålen, krafsa så som hon gör när hon varit på katt lådan (när hon täcker det hon gjort.. ).
Varför gör hon så?
Inte för att det gör mig något, utan mest undrar vad det kan betyda...

Sv: Bara en liten fundering..

Var katt gör ocksa sa om hon fatt nat gott och inte orkar äta upp allt pa en gang. Min teori är att hon städar, dvs krafsar över för att gömma resterna, sa att hon kan komma tillbaka och äta upp senare.

Sen att det inte finns särskilt mycket att krafsa över med pa ett linoleumgolv, och att ingen annan nansin har tagit hennes mat, är en annan sak - tror de här beteendena är instinktsstyrda i första hand.

Min katts mamma och moster gjorde det och min katt gör det någon enstaka gång (kräks han försöker han krafsa över det)

Jag tror att de vill gömma den mat som blivit över till ett senare tillfälle.

Ok, det var typ så mina funderingar gick oxå...
Lustigt att bara den ena av mina gör så, men den andra är inte så bra att täcka över när den varit på toa heller. Kanske hör ihop på nåt sätt...
Tack för era svar!

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 158
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka