bara 15 kvar snyft.......

toughcookie

Trådstartare
Vi skulle ju få 16 fölisar i år men nu är det bara 15 kvar. I morse stog ett av stona i boxen och skakade o var alldeles vit av svett. Självklart trodde vi att hon höll på att kasta fölet,hon var beräknad i slutet av april. Tänk om det ändå varit så väl. Det visade sig tyvärr att det var en fraktur högt upp i ett bakben. HUR lyckas en relativt ung häst att bryta benet i BOXEN? :confused: Hon och det ofödda fölet slutade sina dagar kl 16.00 idag. Det spelar ingen roll hur många hästar man har, det är alltid lika sorgligt när sånt här händer. :cry:

Ooh.. vad sorgligt att mista stoet, hellre en kastning även om det också är hemskt sorgligt :(

*Kram* från Bia

Usch å fy vad fruktansvärt!!! :cry: Jag lider verkligen med dig. :(

Hon kanske halkade till när hon skulle resa sig, högdräktiga ston är ju rätt klumpiga.. Mitt vrickade sig i hagen förra året...

Tack för all support! Det värsta är att hon ligger i sin box
och blir inte hämtad förrän tidigast på måndag.

Tack för all support! Det värsta är att hon ligger i sin box
och blir inte hämtad förrän tidigast på måndag.
:eek:.. oj, inte så värst trevligt förstås, men det allra värsta är väl ändå att hon skadade sig och dog.. eller hur?

Men jag förstår dig ändå.. om nån dör så vill man ju inte se den i flera dygn, känns som ett 'helgerån' mot stoet att få ligga där i boxen :cry:

Jag tycker det är jättehemskt. Inte nog med att hästen är förlorad men att hon skall behöva ligga i boxen till på måndag det skulle jag inte klara. Hoppas det går bra med resten. :bump:

Usch vad tråkigt, man blir ledsen när sådant händer, hoppas att allt går som det ska med de andra stona och fölen!

Känner verkligen med dig! Hoppas de har hämtat ditt sto nu. Ska hålla tummarna för att de andra stona får ha hälsan o får finfina fölisar! Verkligen tragiskt det som hände.

En häst lyckas med allt, men man blir lika förvånad varje gång.

Dock så var det väldigt tråkigt att det skulle bli så allvarlig skada!
Att mista ett föl är jobbigt nog, men att även mista hästen *uch*.

Hoppas på att de andra stona får behålla sin hälsa, och att de får välskapta och friska föl!

Kram.

Tack igen för allt stöd. Nu är hon hämtad iallafall så det känns mkt bättre. Sen har ett av stona börjat visa lite tecken på att det är dags snart!! En förstföderska så jag är helt säker på att hon fölar i helgen när jag är på kurs.......

Liknande trådar

A
Hästvård 15 april 2007 föddes min söta arabhingst! Mamma reste sig snabbt och navelsträngen gick således av direkt efter födseln. Fölis...
2
Svar
25
· Visningar
3 549
Senast: Faust_86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar