Sv: Bantningstråd!?
*kl*
Uppdatering från oss..
Det har inte gått bra för oss här.
Först kom den en ordentlig värmebölja som gjorde att hästarna var mer döda än levande på dagen och efter det kom det hur mkt regn som helst, vilket gjorde att vi mest kunde simma för att ta oss någonstanns.
Nu förra veckan när var vi äntligen på G igen!
Då kom nästa bakslag.
Skulle hämta in henne för en promenad på kvällen och upptäckte då att hon var halt på v.bak. Bara ngt svullen över kotan, ingen speciell värmeökning.
Det hade regnat den dagen så det var blött o halkigt, så troligtvis hade hon sprungit o då slagit i sig. Det fanns nya märken i hagen, som tydde på det.
Iaf så tog jag in henne och på morgonen efter var hon ren igen.
Så nu har vi inte varit aktiva på nästan 2 månder och det syns och märks.
Hon går ff i sin gamla hage, med i princip inget att äta, men har såklart gått upp i vikt eftersom motionen har uteblivit.
Nu är det bara att börja om från början igen med promenader...
För att sporra oss mer har jag suttit o klurat på ett schema som jag hoppas kan bli bra! Så om ca 1,5-2 månader hoppas jag kunna hoppa upp o rida en sväng. Det är iaf ett delmål för oss!
Ni med hästar med mkt övervikt, hur lade ni upp arbetet i början? Hur långa promenader körde ni samt hur många ggr i veckan?
Jag vill inte pressa henne för hårt, samtidigt inte gå för korta promenader..
Målet för oss är ju såklart att få ihop 5-6 ggr i veckan.
Men det är svårt att få ihop vardagen med allt.. Jag jobbar på annan ort, så jag pendlar samt att våra arbetspass är lååånga. Det blir inte mkt tid över.
Jag hoppas innerligt att det lugnar ned sig i höst så vi får komma ut på långa härliga turer!
Jag behöver lite pepp..... eller ganska så mkt faktiskt!