Sv: Bantningstråd!?
Jag har också en islänning kat B. (128) och jag rider honom ca 4 dagar i veckan. Det blir aldrig mindre än tre dagar men sällan sex dagar heller. Jag skulle vilja rida 5 dagar i veckan, och försöker få ihop det så, men tyvärr blir det ibland lite kort om tid. Han får inte mer mat än nödvändigt. Nu får de inget hö längre (bara när de står i reservhagen som är näst intill tom på gräs, då får de så att de har lite att tugga på. Vi mäter faktiskt inte så noga
men de har definitivt så att de klarar sig.)
Nu så har de börjat gå på gräs och då får han bara ett extrafoder som är bra för magen upptill det. Innan fick han mineraler men det har jag slutat med nu när gräset börjat växa.
Jag gör inte så mycket, försöker hålla koll så att han inte får för mycket mat och försöker se till så att han rör på sig så mycket som möjligt.
Sen så mäter jag honom regelbundet för att hålla koll på att det går åt rätt håll.
Just nu så rider vi bara ute i skogen, jag är ganska enformig av mig i träningen. Rider i stort sett bara ut, och jobbar inte från marken, av den enkla anledningen att jag inte är så bra på att longera och jag har aldrig tömkört. Vi rider på olika ställen och klättrar lite, rider offroad lite och rider på vägar lite. Blandar det med dressyrträning och snart ska vi börja rida för en tränare i ett ridhus en bit bort är det tänkt, ska bara lyckas fixa in det i almanackan.
Om jag inte glömmer mobilen nästa gång jag ska till stallet så ska jag fixa bilder, så kan ni få se före och just nu bilder. Efterbilder blir det inte än på ett tag för han har massa kilo kvar.