Sv: Bantning?!
Och jag tror ingen hund mår bra av att ha några kilos övervikt. Speciellt inte KILOS övervikt när vi pratar om SMÅ hundar. Sånt gör mig upprörd. Att rättfärdiga feta småhundar bara för att dom inte kan få mindre mat.
Kan garantera att Magglo gjort det hon kunnat för sin hund och bukmättat hunden med grönt och frukt.
men hur tjock är den? så den har svårt att röra sig? så det är veterinärt försvarbart att låta den svälta? jag tror alla gånger att hundar mår bättre med ett par kilos övervikt än de gör när de får för lite mat. både fysiskt och psykiskt.
Magglo: det är bra att den får mer mat nu men jag kan inte låta bli att bli lite upprörd över att du medvetet utsatte hunden för sådan svält under hela fyra veckor!
Och jag tror ingen hund mår bra av att ha några kilos övervikt. Speciellt inte KILOS övervikt när vi pratar om SMÅ hundar. Sånt gör mig upprörd. Att rättfärdiga feta småhundar bara för att dom inte kan få mindre mat.
Kan garantera att Magglo gjort det hon kunnat för sin hund och bukmättat hunden med grönt och frukt.