Mini äter inte människomat förutom ev lite kokt torsk om hon är på humör. De har troligen tappat Mini när hon var liten.
Hur mår Lukas Lägenhetskatt och hans vikt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mini äter inte människomat förutom ev lite kokt torsk om hon är på humör. De har troligen tappat Mini när hon var liten.
Tror att jag nämnt det tidigare i tråden, men kan vara värt att testa med spannmålsfritt torrfoder för att få dom att hålla vikten bättre även om dom inte vill äta blötmat. T.ex. Acana eller applaws. Båda finns i mindre förpackningar så man kan prova först innan man köper en stor.
Jag ger mina katter både blötmat och torrfoder, och då är det just spannmålsfritt. Upplever att dom inte vräker i sig det på samma sätt.
Hittills har de bara gillat Latz. Men de blir inte mätta på det. I deras förra hem åt de det och sen fick de 2 dl torrisar. Men jag möts bara av ett ramaskri när jag kommer hem från plugget om de fått Latz.
Jag har två burkar Mjau kvar som jag tänkte tvinga i dem. Sen ska jag testa Bozita.
Men om du ger dem exakt vad de brukade äta i förra hemmet (inklusive torrfoder alltså), går de fortfarande upp i vikt då?Hittills har de bara gillat Latz. Men de blir inte mätta på det. I deras förra hem åt de det och sen fick de 2 dl torrisar. Men jag möts bara av ett ramaskri när jag kommer hem från plugget om de fått Latz.
Jag har två burkar Mjau kvar som jag tänkte tvinga i dem. Sen ska jag testa Bozita.
Hur mår Lukas Lägenhetskatt och hans vikt?
Hur vet man skillnaden?Är du säker på att de verkligen är hungriga och inte bara tycker det är så himla gott och vill ha mera...? Mina är såna och de väljer ut vissa bitar ur torrfodret och lämnar resten. Har jag Dreamies eller Temptation hemma vill de BARA ha det, men det är som godis och de blir helt stirriga och som galna av det. Man kunde tro att det är nån slags drog! Så nu har jag slutat med det men de går fortfarande omkring och tigger.
Jag kan prova men får ju inte hålla på i fred när jag ska blanda. Katterna är på bänken och vräker sig över skålarna när det är Latz på gång. Kanske måste låsa in dem på toa för att få vara i fred när jag fixar mat.Blanda ut Mjau med Latz och se om det funkar. Hur gamla är missarna?
Mina katter har levt gott upp till 17 år med mestadels torrfoder. Hankatten skickade bara i sig såsen om det var "köttbullar" i sås. Har mosat ohyggligt mycket mat åt honom för annars äter han inget.
Men krångla inte till det för mycket för dig. Alla katter äter inte det som är "bra" för dom. Dom är också individer.
Mammas katt äter bara Whiskas blötmat i påse. Inget annat duger.
Här skriker de över att de får för lite mat om de bara får Latz. Vet inte varför det funkade i förra hemmet.Om du är stressad @Wille över katterna så hade jag faktiskt släppt lite på kraven och gett samma mat som hemmet innan och så hade jag börjat reda i bantning osv när katterna och du lärt känna varandra ordentligt osv det behöver inte vara så krångligt
Vet inte. Men de är inte nöjda. De vill ha mer mat.Men om du ger dem exakt vad de brukade äta i förra hemmet (inklusive torrfoder alltså), går de fortfarande upp i vikt då?
Om du möts av ett "ramaskri" så KAN det ju bero på att de är sugna på sin favoritmat (dvs Latz), och inte att de faktiskt är utsvultna som de försöker få dig att tro.....
Fick de bara latz och inget torrfoder i förra hemmet?Här skriker de över att de får för lite mat om de bara får Latz. Vet inte varför det funkade i förra hemmet.
Lyft ner dom och ge ingenting förrän dom snällt väntar på golvet. Om det aldrig lönar sig att hoppa upp på bänken och vara buffliga så lär dom sig snabbt att vänta där dom ska .Jag kan prova men får ju inte hålla på i fred när jag ska blanda. Katterna är på bänken och vräker sig över skålarna när det är Latz på gång. Kanske måste låsa in dem på toa för att få vara i fred när jag fixar mat.
De fick 2 dl torrfoder per dag i förra hemmet, förutom Latz.Fick de bara latz och inget torrfoder i förra hemmet?
Katterna har gjort som de vill från dag ett och de har huserat hej vilt på både bord och bänkar. Och jag har inte kunnat sätta gränser. Vet inte hur man gör med katter. Men så lagom kul när katten kommer in med blöta skitiga tassar och rusar in och hoppar upp på matbordet det första den gör. Men vad jag fått lära mig är att man ska inte uppfostra katter eller sätta gränser för då är man en dålig djurägare.Lyft ner dom och ge ingenting förrän dom snällt väntar på golvet. Om det aldrig lönar sig att hoppa upp på bänken och vara buffliga så lär dom sig snabbt att vänta där dom ska .
Klart man får sätta gränser och uppfostra dom, det betyder absolut inte att man är en dålig kattägare.Katterna har gjort som de vill från dag ett och de har huserat hej vilt på både bord och bänkar. Och jag har inte kunnat sätta gränser. Vet inte hur man gör med katter. Men så lagom kul när katten kommer in med blöta skitiga tassar och rusar in och hoppar upp på matbordet det första den gör. Men vad jag fått lära mig är att man ska inte uppfostra katter eller sätta gränser för då är man en dålig djurägare.
Jag har ju under en tid låtit dem äta på bänken där jag gör i ordning maten för att de ska få motionen att hoppa upp på bänken. Var nån som tipsade om det att ha maten där de måste anstränga sig lite för att komma åt maten.
Som sagt. Jag hade aldrig väntat mig att det skulle vara så svårt och krångligt att ha katt.