Banor runt Göteborg

Ramona

Trådstartare
Vilka banor finns inom 10 mil från Göteborg? Hur ofta annordnas det tävlingar där? Finns det några hunting-tävlingar eller vad hände med dem?

Sv: Banor runt Göteborg

Tror jag läst nån gång att hunting blivit förbjudet pga säkerhets skäl

En sökning i tävlingsterminen på fälttävlan inom 10 mil från Gbg visar att Tranemo, Trollhättan, Sämsholm, Hermanstorp och Göteborg Horse & Eventing planerar att ha tävlingar i år.

Det är väl främst träningar vi är ute efter egentligen. Vart åker man då? Helst i Göteborgs-området, men hästen står i Hindås, så Borås-området funkar ju också.

Usch, vad jobbigt det är att flytta till ett nytt ställe....säger jag som alltid har hävdat att det inte är så farligt. ;)

Eftersom jag inte har någon häst är jag inte helt uppdaterad på var det finns träningar och vilka som håller dem, men i Göteborg finns terrängbanan i Säve, där har Göteborg Horse & Eventing Club träningar. Borås har en bana där det säkert är träningar och på Sämsholm är det flera tränare som har träningar.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
708
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 556
Senast: Svartkatt
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 105
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka