Banor i östergötland.

Vita_N_6520

Trådstartare
Ni som varit på banor i östergötland, hur ser banorna ut?
Är det mycket skog, mycket kuperat, mycket på fält?

Jag hade tänkt åka på någon terrängträning i vår, men eftersom jag är lite feg :angel: och hästen gärna bockar på öppna fält, så vill jag helst att första träningen ska vara mer i skogen och inte på ett stort öppet otäckt fält :angel:

Jag har varit i ekenäs, och dit vill jag INTE åka som första träning eftersom det känns lite för öppet.
I mantorp har jag varit, men det var för flera år sedan så jag minns inte så mkt.
Och kinda tävlade jag när jag hade ponny och då var vi bara på ett fält så jag vet inte hur övriga banan är.

Jag förstår ju att man inte kan undvika fälthoppningen helt så frågan är kanske extremt konstig men det är mest för mitt psyke som jag vill ha en bra start för att se att det faktiskt inte är så farligt :p
Min häst är som två helt olika hästar när hon är på fält resp i skogen så jag vet att det kommer bli en bättre start om vi är i skogen första gången..

Sv: Banor i östergötland.

Boxholm har en bana men om den är så kuperad kan jag inte svara på tyvärr.
Dom har ganska mycket träningar där förr iaf.....men det kan vara värd att kolla upp :)

Boxholm: Mycket i skog, endel på fält, både kuperat och plant. Du får rixa tränare själv.
Mantorp: Mycket både på väg och på fält. Kolla matorrpsryttarnas hemsida för mycket information. Flera tränare vid banan.
Kinda: Mest på tre fält intill varandra. Kolla Kinda RF.
Åkerbo: Mest fält men bra hinder.

Ekenryttarnas bana ligger också mest på lite kuperad skogsmark. Trevlig, men de flesta hindren ligger på åtminstone max deb-höjd. Känns ev lite stort för "första försöket"? Kan rekommendera en bra tränare om du inte har någon redan. PM i så fall :-)

Boxholm har en bra bana (skog och kuperad) och Tollstad har en rolig "skogsbana"./arrak

Tollstad banan är jättebra :)
Älskar att rida där, man kan välja om man vill rida kuperat, sanvägar, backar, skogstigar eller öppnafält. Massor med olika typer av hinder. Rider dit minst en dag i veckan :)

I Mantorp finns en rolig och bra bana, både kuperad skog och fält! :)

Tollstads bana och mycket bra! Det finns både kuperad skog och ett fält! :)

Mantorp/Tollstads bana är jättefin! Red där själv under många år och hade tidigare medryttarhäst där som jag red dit på en-två ggr i veckan :) varierad terräng, skog, fält, sandvägar, kuperat, slätt varierat och bra med andra ord :P

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 043
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 936
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar