Nån som bytt bank här? Hur lång tid tog det innan alla era konton var flyttade till nya banken?
Vad menar du med flyttade?

Man öppnar nya konton i ny bank och avslutar konton hos den gamla, men gissningsvis så tar det lite tid om man också ska "flytta" huslån/andra lån, dvs att nya banken löser in dem och skulden hamnar hos dem.
 
Hur menar du "flytta konton"? Om du vill byta bank så öppnar du konto på den nya banken och därefter för du över de medel du har på nuvarande bank till dina nya konton på den nya banken. Har du större tillgodohavanden kan det vara så att du behöver be banken göra överföringen till din nya bank.

Hur man hanterar konton avseende aktier och fonder vet jag inte riktigt. Antar att du här behöver din nuvarande banks hjälp. Sen avseende foder så är det inte alltid att bankerna har samma fonder så då antar jag att man får sälja av fonderna och föra över pengarna istället.
 
De flesta banker säger väl "byt till vår bank så kontaktar vi din gamla bank och ordnar allt"...

För mig var det så, jag fick dock komma in och flytta över e-fakturorna på kontoret. Först skapade vi nya konton i nya banken och såg att lönen kom in. Sedan förde jag över alla pengar från gamla banken till nya. E-sparkonto skötte banken åt mig, men för min mor var det annorlunda. Hon fick sälja av tillgångarna i e-sparkontot själv och sedan öppna ett nytt i nya banken. Konstigt tyckte jag, eftersom vi bytte från och till samma bank, dock olika år och olika regioner.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vi är på jakt efter ett gemensamt sparkonto med bra ränta. De flesta konton verkar vara gå att vara en person som har tillgång, vi vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 398
Senast: Clabbe
·
Hemmet Har nyligen köpt bostadsrätt och flyttat in. Hur mycket skulle ni säga är en bra summa att ha på banken utifall något händer när man...
Svar
3
· Visningar
395
Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 071
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Jag har fått nån kråkinvasion runt mitt hus. De byggde bo i skorstenen men den har jag satt igen med nät nu. Men de smutsar ner, ser ut...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Diamonian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp