T

Thindra

Av de preparat som finns på den svenska marknaden måste man alltid ge dubbelt för att ha effekt mot bandmasken? Räknar bort Equimaxen då den har för brett spektrum i detta fallet.

Sv: bandmask

Banminth o Fyrantel ges i dubbel dos (inte särskilt säker effet ändå), Ivomec Noromectin od samt Cydectin har ingen effekt alls mot bandmask.
PL

Vi hade tänkt att använda Fyrantel. Är det inget du rekomenderar pga möjlig utebliven effekt? Droncit har jag aldrig använt. Tar den bara bandmask?

Droncit tar bara bandmask, samma substans som ingår i Equimax, mkt effektiv. Om man ite har ngt kostaterat bandmaskproblem duger Fyrantel.
PL

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
29
· Visningar
1 453
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama