Bandmask hos kattunge

kisse

Trådstartare
Har ett gäng kattungar som nu är flyttklara. De är 12+ samt 14+ veckor. En mamma blev påkörd för några veckor sedan, men den mamman som finns kvar är en jäkel på att jaga! Hon serverar färskfångade möss och fåglar nästan dagligen och nu såg jag bandmask i rumpan på en igår. De är tidigare avmaskade med banminth enligt rekomendationer, men den tar ju inte bandmask. Hittade droncit hemma i skåpet och avmaskade de som ännu inte flyttat med det. Har förstått att det kanske är lite starkt för en kattungemage nu när jag läste lite på nätet, men gjort är gjort...

Hur snabbt verkar medlet generellt? Ska jag räkna med att de får diarre nu om det är så starkt som vissa säger? Jag avmaskade alla 5 som finns kvar direkt igår, även om jag bara såg det på en, känns ju inte så kul att sälja dem o så ser nya ägaren mask nästa dag, då kommer de väl tillbaka som ett brev på posten... (Jag veeet att man egentligen inte ska avmaska om det inte finns en klar indikation på mask.)

Vad har ni för erfarenheter?
 

Liknande trådar

Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
79 80 81
Svar
1 609
· Visningar
163 624
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept behöver du visa att du...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
258 433
Senast: sassiball
·
N
Katthälsa Förlåt för långt och rörigt inlägg - hoppas någon ändå kan förstå och ge någon typ av svar. För några veckor sedan lade jag märke...
Svar
12
· Visningar
8 919
Senast: NataliTM
·
M
Övr. Katt Jag är lite orolig för min hona Lisa på sex månader. Hon kom till mig när hon var 11 veckor, kvinnan som jag hämtade Lisa ifrån sa att...
Svar
6
· Visningar
3 816
Senast: Yakimo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp