Bandageunderlägg

Houdinie

Trådstartare
Vilka är era favoritpaddar när ni lindar ben?

- till ridbandage med elastiska lindor
- till ridbandage med fleecelindor
- till stallbandage med fleecelindor
- till stallbandage med yllelindor

Sv: Bandageunderlägg

Jag gillar lite stadigare, tunnare paddar till ridning och större och något tjockare och mjukare till stallbandage.

Till ridning använder jag elastiska lindor och till stallbandage stickade akryllindor.

Har några fleecelindor som reserv vid t.ex. skador då det behöver bytas ofta och de blir blöta av sprit etc, men jag gillar dem inte och minns inte varför jag köpte dem från början. :wtf:

ridbandage med elastiska lindor och mias teddy paddar eller jacsons ribbade fodrade.
stallbandage med fleece eller acryll lindor och tjocka fluffiga paddar eller bot paddar.

- till ridbandage med elastiska lindor = använder aldrig det så inget svar
- till ridbandage med fleecelindor = mias paddar (teddy/flecce)
- till stallbandage med fleecelindor = tjocka fluffiga paddar
- till stallbandage med yllelindor = har inga med ylle men troligen samma som över.. vanliga stora fluffiga stallpaddar

Jag använder bara fleece. Vid ridning Eskadron Climatex och i övrigt Equilines tjocka paddar ev Eskadron kopior.

vid ridning använder jag neoprene paddar och som stall och vid transport är det bot paddar.

Använder bara elastiska eller akryl vid rid och akryl på stall/transport.

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
939
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Är Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band lika bra som Equiband Pro System?
Svar
6
· Visningar
461
Senast: Anna-Bella
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka