Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste en artikel på SVT (tror jag att det var) om de märkliga mattraditioner och smakkombinationer vi håller oss med, och blev nyfiken på vad för tokigheter ni håller på med på ert håll? I "Tittar in i ditt kök"-tråden har det framkommit att det finns de gladeligen äter såväl ananas som banan och mandariner på pizzan, och i artikeln jag hittade stod det om bl.a kanelbullar med kaviar samt grillchips med mjölk.
Själv är jag nog tyvärr ganska tråkig när det kommer till detta, men jag älskar ananas på pizza! Och så har jag en mamma som saltar på Delicatobollarna och en kompis som äter lingonsylt till falukorv... I landet där jag bor är "chips and cheese and curry" - alltså pommes frites med ost och currysås - rätt vanligt.
Vad äter/dricker ni som ibland får folk att höja på ögonbrynen?
Hmm... Let's agree to disagreePommes Och currysås är ju så gott
Ja pommes med smält ost på ! Mums !Hmm... Let's agree to disagree
Men pommes med ost är faktiskt riktigt gott en gång ibland sådär, tycker mitt något överförfriskade jag.
Varför mosad jag brukar alltid äta skivad banan till tacos. Ska prova mosadMin bästa matupptäckt är mosad banan i taco helt fantastiskt gott!
Annars har jag sen liten älskat ketchup och vaniljglass ihop. Äter det fortfarande.
Vi hade ibland smör, socker och citronjuice på pannkakorna, varma, när vi var små. Jättegott!Min sambo äter gärna kalla pannkakor bredda med (extra saltat) smör och strösocker. Tyckte han va helt dum i huvudet tills jag faktiskt smakade. Det va faktiskt gott
Fiskpinnar med li gon är ju skitgott.
Lätt tinfiskröra bestående av majonäs, tonfisk ocv majs är skitgott att ha tilö bakadpotatis eller sallad
Kommer inte på så mycket annat just nu tror jag.
En arbetskompis åt pannkakor med makrill i tomatsås...
Hon åt även rostmackor med skivad banan och makrill i tomatsås...
Själv tycker jag sockervadd är äckligt och popcorn är knappt ätbart, men sockervadd med popcorn är gott! Hur konstigt är inte det?
Fläskpannkaka äts givetvis med lingonsylt, medan tunna pannkakor äts med jordgubbs- eller hallon-sylt (Eller Nutella och vispad grädde!) Det går absolut inte att äta tunna pannkakor med lingonsylt eller fläskpannkaka med jordgubbssylt!
Upptäckte också en annan fruktansvärd god kombination nyligen (inte så konstig, men kanske lite överdrivet med ingredienser); Vaniljglass med kolasås med havssalt+lite chokladsås+chokladströssel+saltlakritsströssel, helt fantastiskt!
Poutine. Quebec delikatess. pommes med brunsås och cheese curds, som verkar vara avrunnen ostmassa (enligt vissa översättningar en slags färskostliknande massa)
Och nej, det är inte något jag anser vara gott, ska kanske tilläggas.
Kall falukorv som smörgåspålägg. Helst på Hönökaka.