• Avel
  • Trådstartare Trådstartare akktern
  • Startdatum Startdatum
A

akktern

Är nyfiken på den hingsten, som jag inte vet någonting om, har nämligen sett en häst efter honom som var så enormt rörlig! (hopphäst) var som en gummiboll med jättestor galopp och hoppade som bara den. sen såg jag för nåra dar sen en annons på en häst som hade Bamtung som morfar. Så någomn som vet nått om denna hingst? gammal eller ny? utländsk?

han stog på station hos oss. Sv Halvblod. gammal... kommer inte ihåg så mycket (jag var liten då) Men PM:a så ska jag skriva mer när jag hittat reklambladen som finns här i lådorna..) Men jag vet att han var jätte-fin, men inte så många om betäckte då han endast fanns på natrulig och i samma veva ville alla ha semin, fastän detta var mycket billigare! Men han har bra meriter.. som sagt PM:a.. den hästen kanske var "tillverkad" här!! ;)

Här hittar du stam och bild på honom.

Bamtungs pappa och mormorsmor var importerade från Västtyskland. Morfar Ivigtut var svenskfödd, själv placerad i fälttävlan upp till msv och med två helsyskon i svår fälttävlan. Mormorsfar Crown Point xx tävlade i galopp.

Bamtung själv hade 10 placeringar i msv hoppning.

Bamtung levde mellan 1979-1993, jag vet tyvärr inte varför han dog.

Sv: Bamtung?

Hittade denna gamla tråd i hopp om att hitta info om Bamtung. Har själv ett litet sto efter honom som efter ha gått som prommenadhäst åt min mamma nu vid 11 års ålder ska börja sitt riktiga liv men träningar och tävlingar. Hon sköter sig perfekt. Vore kul om du ville höra av dig med det du vet och även om någon vet något om nån avkomma till honom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 717
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar