Bambi på hal is..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Nu har snön kommit och det är halt på vägarna. första dagen ledig idag på 5 dagar så jag tänkte jag skulle gå ut med fölis en liten stund nu när jag äntligen fick lite tid. Hon är busigar än vanligt, antagligen för att hon inte kan röra sig lika mkt nu när det är hårt och knöckligt i hagen.. Så det första hon gör när vi kommer ut på vägen är att sätta sig på arselet.. :eek:

Som tur är verkar fölisar vara gjorda av gummi och allt går bra. Men jag skyndar in med henne i hagen igen..

Så vad göra? Ska jag lägga av helt med hennes "träning" tills det inte är halt längre eller tills hon är stor nog att skos? Hjälp?

Sv: Bambi på hal is..

iof.. men måste ju ta mig dit också.. sen är de flesta plöjda och nu väldigt frusna och knöggliga.. Pappa säger att dom vänjer sig vid halkan men det känns ju inte helt rätt..

Eftersom hon inte ens är året skulle jag lägga ner tills det blev vettigt väglag igen.

Jag har inte upplevt att man behövt träna nåt speciellt innan inkörning som åringar på våren, utan att det går bra ändå... :idea:

Att gå barfota på hala vägar tycker jag gör att de får en massa muskelspänningar.

joo.. jag håller med om det där med muskelspänningarna.. men jag vill fortsätta "träna" dels för att vi har mkt läskiga saker där vi bor, järnväg, riksväg, traktorer osv. och dels för att hon har en speciell mamma och jag vill INTE att hon ska bli som henne.. visar tyvärr lite tendens till det redan.. så jag vill hålla på med henne hela tiden så hon inte bara blir stående i hagen och suger åt sig mammans elakheter ;)

Men har kommit på den briljanta ideen att jag ska träna med henne i grannhagen istället där det inte är halt :)
träna att gå på och förbi läskiga saker :) ja ska INTE ha en slalomhäst när jag ska köra sen! (en sån som springer från sida till sida på vägarna eftersom ALLT är läskigt)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har haft en sån med, som jag köpte i november som ettåring. Det gick kanon att köra in henne. Trots att hon var lite Humlan Light om du varit med så länge att du har koll på Humelibumlans förtjusande lilla Humla. :D

Joda jag har fått en bild av hur den hästen är :D

jasså.. inget omkulldruttande? ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka