Bältesstolar

Sv: Bältesstolar

Lånar sista knappen..

Oj oj :o jag törs nog inte säga när vi vände våran äldsta dotter. Hon är stor nu iof men henne fick vi vända när hon var 2 år och 3 månader :(

Hon blev så åksjuk och ingenting hjälpte fören en annan förälder berättade om samma problem och upplyste om att det hade hjälpt deras barn. Tabletter , mat eller inte mat i magen, frukt, kex, sova mm spelade ingen roll. Ingenting hjälpte förutom när vi vände.

I stället för kaskad spyor så blev det "bara" illamående och kräkningar ungefär hälften av gångerna. Så ibland har man inget val tyvär, det är som att välja mellan pest eller kolera. Ingenting känns bra men man väljer det som är minst dåligt och försöker att få det att fungera.

Men bäst är ju att åka bakåtvänt för barnen och dom flesta fixar ju det galant bra mycket längre än 4 år :)

Ha en härlig kväll :bow:

Sv: Bältesstolar

*kl

Något jag blir förundrad över är hur viktigt det är med bakåtvända bilbarnsstolar pga säkerheten o blabla samtidigt som folk sitter o åker runt o små skitbilar som bara blir mos i krocktesterna. Borde inte det vara prio ett vid bilköp med småbarn? En säker bil ist för en soppasnål?

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 526
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 286
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar