Sv: Bälteslås!
*kl*
Midsommaraftonen firades tillsammans med barnens pappa. Han kom redan i torsdags kväll och möblerade om bilbarnstolen.
I går åkte vi ner till Varberg för firande där. Vi åkte miljövänligt i två bilar för att vi senare på kvällen skulle åt två skilda håll.
Den yngste sonen har inte en enda gång försökt att knäppa loss sig sedan det ligger tops i bilen!
Jag hade bara med mig lillbusis tillbaka. Upptäckte att jag hade lite luft i ena däcket så jag stannar på en bensinstation för att fylla på däcket. Då inte luftpumpen fungerar riktigt går jag in för att be någon på stationen att hjälpa mig.
Det är kö till de två kassorna och utanför hör man plötsligt världens tutande!
Alla i kön ler mot varandra i tron om att det är ett ungt gäng med glada Midsommarfirare som tutar förbi.
Men tutningarna avtar inte utan verkar komma från en bil alldeles utanför.
Det tutar nu något alldeles förskräckligt -värre än när Sverige tog VM-brons i USA 1994- så öronhåren krullar sig på oss åhörare!
Då plötsligt förstår jag att det är ju MIN biltuta!!
Har så bråttom ut att jag hinner inte vänta på de automatiska dörrarna utan kör näsan platt mot glaset, studsar tillbaka och ut!
Där, på förarsätet, står ett stycke clown med ett öra till öra-leende och tuuuutar för glatta livet på de som tankar!
När han får syn på sin ansiktsmosade mamma blir han livrädd och innan jag har larmat av och öppnat dörren kastar han sig bak mellan framsätena, fastnar med ena foten och blir hängandes upp och ned i baksätet!
Där lät jag honom hänga ett tag medan jag höll min predikan..
Tack och lov för att man har automat med "låst" växellåda!
Dvs. när jag sätter nyckeln i tändarlåset och vrider den ett hack så kopplas spärren till växellådan ur.
Annars hade han väl rullat förbi en snopen mamma och antagligen tutat och vinkat med en tops i handen!
:
Det glädjer mig så mycket att ni med sådan här barn säger att det blir bättre när de blir äldre!